Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Муніципальний «універсам» адміністративних послуг

Мета — надати громадянам можливість вирішувати питання в одному місці
13 серпня, 00:00

Нещодавно Житомир в числі трьох міст (разом із Луцьком та Івано-Франківськом), пройшов відбір для участі в пілотному проекті зі створення так званих «універсамів адміністративних послуг», ініційованому Центром політико-правових реформ спільно з Центром досліджень місцевого самоврядування (це з українського боку), які співпрацюють з Німецьким агентством із технічного співробітництва та Швейцарською агенцією розвитку та співробітництва, що надають консультаційну та іншу технічну допомогу.

Директор департаменту економічного розвитку Житомирської міськради Олена Астахова, яка є ініціатором і великим ентузіастом створення в місті згаданого «універсаму», розповіла «Дню», що зараз мерією надається громадянам і юридичним особам 63 види адміністративних послуг, частина їх (суттєво менша — В.К.) нині проходить через єдиний дозвільний центр. Останній має увійти до «універсаму» (ця назва взята за прикладом Німеччини), де мають надаватися і всі нинішні послуги, й ті, які обумовлюються законодавчими і підзаконними актами, що діють, і які можуть бути прийняті. Згідно із задумом, така структура повинна об’єднати вирішення питань, з якими приходять до мерії підприємці, а також розглядати особисті звернення громадян та інші індивідуальні справи. Загалом мова може йти про понад сотню адміністративних послуг. Головна умова проекту — максимально забезпечити громадянам, що прийшли в особистих справах або у питаннях свого бізнесу, організації чи установі можливість звернутися із своїм питанням в одне місце і там отримати консультації, відповіді або необхідні документи, дозволи, довідки і таке інше, а не ходити кругами по інстанціях.

Муніципальний «універсам» у Житомирі збираються влаштувати на першому поверсі нинішнього приміщення мерії, що у самому центрі міста. Зони прийому людей мають бути максимально відкритими, в них повинні розміщуватися консультанти, працівники, які приймають заяви, звернення, документи, або проводять бесіди з відвідувачами. Необхідне розвинене наочне інформування щодо того, куди звернутися. За цивілізованими стандартами, в таких приміщеннях громадяни мають почувати себе комфортно, обов’язкова наявність питної води й сучасних туалетів. Втім у Житомирі розробляють власну концепцію «універсаму». Думають навіть поставити банкомати, щоб платні послуги оплачувалися, що називається, «не відходячи від каси».

Пані Астахова сповнена ентузіазму, але, як на автора, при згадці про нинішній загальний обсяг адміністративних послуг, які збираються об’єднати, і з тієї причини, що практично в кожній установі, яка зараз цим займається, певні люди отримують свій чималий зиск з видачі різних документів і довідок (звісно, крім офіційної зарплати) райдужні сподівання якось тьмяніють.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати