Перейти до основного вмісту

Нафтовий зашморг не слабшає

16 серпня, 00:00

Ситуація на ринку нафтопродуктів залишається напруженою. «Нині переважно везуть бензин А-95 із Європи. Не буде проблем і з високооктановими марками бензину. Труднощі будуть із низькооктановим бензином», — сказали в «UPECO». За словами службовців цієї компанії, існує тільки два джерела надходження бензину А-76: переробка нафти на українських НПЗ та імпорт із Росії, Білорусі і Литви. Європа не допоможе, оскільки там низькооктанові марки бензину не використовуються.

У той же час традиційна «битва за врожай», що розгорнулася на території країн СНД, з'їдає практично і весь бензин А-76, що нині виробляється, і все дизпаливо. Пальне з українських НПЗ іде прямо в села. Аналогічна картина спостерігається в Білорусі, де виконання так званої програми забезпечення села не дозволяє і краплі пального просочитися через українсько-білоруський кордон. У Литві, де врожай трохи менший, а господарюють трохи розумніше, могли б допомогти Україні з нафтопродуктами, але мають проблеми з нафтою, що надходить туди з Росії. У росіян також збиральна кампанія, тому левова частка бензину А-76 і дизпалива йде на її забезпечення. Коли щось і залишається, то нафту або переробляють для експорту в Європу (в кінці липня ціни на брент-суміш «URAL» досягли найвищої позначки за останні 20 місяців — у $19,2/1 барель), або направляють на внутрішньоросійський ринок, де склалися привабливі для продавців ціни. Таким чином, імпортувати низькооктанові марки бензину в Україну сьогодні просто немає звідки.

Не треба, звичайно, забувати і про неоціненне втручання у справи на нафтовому ринку нашого Президента. Однак, за словами службовців «UPECO», постачання нафтопродуктів з Азербайджану здійснюється неоперативно, що, проте, не перешкодило азербайджанському дизпаливу, яке направляється виключно аграріям, з'явитися в прайс-листах комерційних фірм, які пропонують його не тільки сільським, але й міським жителям. Не все так добре і з грецькими нафтопродуктами. Другий із грецьких танкерів, які прийшли у Феодосійський порт, довго хитався на рейді, доки з'ясовувалося, кому конкретно призначаються доставлені ним нафтопродукти, повідомив «Дню» директор порту Юрій Большаков. Розміри неустойок динамічно зростали.

За даними «UPECO», обсяги постачання нафтопродуктів в Україну нині складно визначити. «Кілька компаній-імпортерів у середині липня відновили свою діяльність, уклавши контракти з постачальниками, але пальне за цими контрактами ще не надійшло. Очікуваного попиту поки що не спостерігається, оскільки ціни високі. Однак з урахуванням зростання курсу долара вони вже не знизяться», — такий прогноз службовців консалтингової компанії.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати