Наш монітор, уперед лети
Роздрібна торгівля цим ходовим товаром ще не налагодженаПри виборі монітора велику роль відіграє торгова марка. До вищого класу, найбільш дорогого і якісного, відносяться монітори марок Nokia, Barco, Eizo, Sony. Ціни у цій групі від $1000 і вище. Середній клас складають Panasonic, Samsung, Philips, Viewsonic, TDK. Тут ціни коливаються від $150 до $1500. До останнього класу відносяться монітори типу Funai, LG, Daewoo, Acer тощо. У цій категорії ціни невеликі, приблизно $110—150. Класифікація моніторів за якістю практично співпадає з їхнім ціновим розподілом. Вартість монітора також залежить від його діагоналі — що більша діагональ, то якісніше зображення і вища ціна.
Співвідношення обсягів продаж 14- і 15-дюймових моніторів відповідно 1:2, хоч ще рік тому картина була абсолютно іншою (2:1). Сьогодні монітори з діагоналлю 15 дюймів користуються більшою популярністю. За 14- і 15-дюймовими моніторами за обсягами продаж слідують 17-дюймові. Частка моніторів з діагоналлю 19 і 21 дюймів на ринку невелика, що пояснюється високою ціною і специфічним призначенням.
Однак нинішної осені оператори ринку планують спровокувати зростання обсягів продаж 17-дюймових моніторів, поступово знижуючи на них ціну. Таким чином, вони будуть доступні масовому покупцеві і можуть потіснити 15-дюймові, відвоювавши у них частину ринку.
Реалізацією моніторів в Україні займаються такі підприємства, як «Топаз-інформ», «BMS-трейдинг», «Квазар-мікро» тощо. На думку представників компаній, ринок насичений моніторами, і більшість фірм займаються реалізацією ідентичної продукції, а падіння обсягів продаж у одних і одночасний підйом у інших, цілком можуть пояснюватися невеликою різницею цін або перебоями в постачанні.
У компаній Sony, Panasonic, Samsung, Viewsonic на українському ринку існують ділерські мережі. Щоправда, у Samsung ділерська мережа не повністю впорядкована, що пов’язано з великою кількістю ділерів і різницею цін, за якими вони пропонують монітори. Деякі фахівці вважають, що у Philips, LG, Daewoo ділерські мережі перебувають у стадії формування.
Що стосується роздрібної мережі торгівлі моніторами, то вона поки ще не розвинена. Фірмові магазини, в асортименті яких є хоча б кільканадцять моделей і торгових марок моніторів, можна перерахувати по пальцях. Ймовірно, це обумовлюється недостатнім розвитком ринку приватних споживачів моніторів. Так чи інакше, покупець повинен знати, з чого йому вибирати. Можливо, незабаром ситуація на ринку зміниться і з’являться великі роздрібні магазини з реалізації моніторів.