Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Невибагливий «Санька»

У Полтаві приступили до серійного випуску вертольотів
04 жовтня, 00:00

Здійснення цього проекту розпочато ще у 1999 році, але відразу він викликав недовіру. Фахівці знають, що подібні проекти вимагають відповідної інфраструктури й промислово-наукової бази. Розуміли це й полтавчани. Проектувальники та фахівці-авіатори фірми «КБ Аерокоптер» отримали допомогу колег із Києва, Дніпропетровська, Запоріжжя і, звісно ж, близького Харкова (в місті, як відомо, знаходиться авторитетний в Україні авіаінститут). Перший випробувальний політ «Саньки» (так ніжно назвали своє дітище полтавчани — на честь свого колеги, який передчасно пішов з життя, авіаконструктора Олександра Запішного) відбувся у 2001 році. Після нього розробники приступили до виготовлення вже серійного зразка. Він отримав остаточне «польотне ім’я» — АК1-3. Його параметри такі: кабіна вміщує пілота й пасажира, вона герметична, а значить гвинтокрилу машину можна використати в сільському господарстві (бере на борт до 200 кг отрутохімікатів та добрив). Максимальна польотна вага — 650 кг, висота польоту — 3 км, дальність — 400 км, швидкість — 185 км/годину. Тривалість польоту при повному завантаженні — 3 години. В якості горючого «Санька» використовує звичайний 95-й бензин. Перераховані льотні характеристики, а також низька собівартість можуть зробити вертоліт полтавчан привабливим «товаром» не лише для внутрішнього, але й для зовнішнього ринку.

Найближчим часом на перший полтавський вертоліт очікує сертифікація. Тоді можна буде говорити й про замовлення. Але вже тепер можна стверджувати, що вітчизняний авіаапарат цього класу з’явився: з січня цього року розпочато його серійний випуск. Скоро перші десять машин відлетять до своїх господарів, приватних осіб із різних міст України.

Перший демонстраційний вертоліт АК1-3 вже купив громадянин Франції (з ним фірма уклала договір про дилерство). Передбачається навіть, що «Санька» з Полтави візьме участь у авіасалоні в Ле Бурже, але поки вирішили від такого відповідального кроку утриматися.

А поки що «Санька» освоює небо над Полтавою, його розробники й конструктори приступили до ще амбіційнішого проекту — розробки п’ятимісного багатофункціонального вертольота. Коли плануються його льотні випробування та серійний випуск — це поки тримається у секреті.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати