Перейти до основного вмісту

Нове мобільне покоління

В Україні формується ринок телекомунікаційних 3G-послуг
29 березня, 00:00
ФОТО МИХАЙЛА МАРКIВА

Ринок мобільного звязку наповнений. Здавалося б, чим ще можна здивувати покупця. Тим часом в Україні з’явився і розвивається мобільний оператор третього покоління — 3G. Однак це не не державна компанія «Укртелеком», яка першою серед операторів зв’язку отримала відповідну державну ліцензію. Першою на ринок мобільного зв’язку третього покоління вийшла приватна компанія PEOPLEnet.

За словами начальника відділу розвитку нових продуктів цієї компанії Сергія Лещенка, новий оператор не буде конкурентом вже існуючим, адже він виводить на ринок абсолютно відмінний продукт і робитиме акцент на швидкій та якісній передачі даних. PEOPLEnet як 3G-оператор з’явився в Україні зовсім недавно — тестово запрацював у грудні минулого року в Києві, Дніпропетровську та Одессі, але вже веде агресивну політику і на ринку мобільного зв’язку та iнтернету. Він розробляє послуги, тарифи, провадить рекламні кампанії, продає спеціальні мобільні телефони, смартфони та модеми, планує ввести низку інноваційних продуктів, які напевне зацікавлять людей. За три місяці «новачок» запустив мережу в комерційне використання, відкрив мобільний та інтернет- портали, три центри обслуговування, один колл-центр, підписав договори з основними вендорами терміналів, ділерами.

Особливістю оператора третього покоління є окрема частота. Це сприятиме розширенню ємності мережі, збільшить площу покриття, пояснює Сергій Лещенко. Проте він розповів і про складнощі, з якими зустрівся новий оператор, оскільки він перший і поки єдиний у своєму поколінні, тому багато що повинен розробляти, формувати і запроваджувати «з нуля». Це стосується навіть таких звичних продуктів, як передача голосових повідомлень, функції «Передзвони мені» та інших, відомих кожному власнику мобільного телефону. «Ми зіштовхнулися з тим, що, на відміну від GSM (глобальний стандарт для мобільного зв’язку), в CDMA (Code Division Multiple Access — кодове разділення каналів, використовується в стiльниковому зв’язку стандарту IS—95 /cdmaOne/ на частоті 800 МГц. — Авт. ) не так багато стандартизованої продукції. Тому нам знадобилося багато часу для того, щоб упорядкувати деякі послуги», — розповідає Лещенко. Зараз новий оператор розвиваєтсья в GSM-оточенні, створюючи власні стандарти під оператора.

Власниками компанії є приватні інвестори, проте, як зазначає представник прес-служби, всі вони виключно українські. До кінця цього року в розвиток PEOPLEnet планують вкласти $180 мільйонів, що дозволить оператору надавати послуги у всіх обласних центрах України. До кінця 2009 року, за словами Лещенка, компанія надаватиме послуги третього покоління для 79% населення країни. «Покриття — це на сьогодні наш пріоритет», — зазначає Лещенко.

Крім того, одним з плюсів компанії є її відкритість, прозорість у діях, підкреслює Сергій Лещенко. «Компанія хоч і приватна, але достатньо відкрита, — говорить він, — у нас на сайті відображені всі аспекти нашої діяльності, анонси».

Для України це новий продукт, який швидко розвивається. Перший і поки єдиний оператор зв’язку третього покоління. В той же час в сусідній Росії 3G- послуги широко використовують. Там існує Інфокомунікаційний союз, створений ще у 1999 році на основі Асоціації операторів мереж зв’язку третього покоління 3G.

До речі, компанія iKS- Consulting (РФ), що спеціалізується на професійних послугах щодо дослідження та аналізу телекомунікаційного ринку Росії та країн СНД, визначила, що послугами стiльникового зв’язку в Україні на кінець лютого користувалися 109,9% населення, що на 1,5% більше, ніж у січні. Кількість абонентів стiльникового зв’язку — 51,434 мільйона чоловік. У лютому лідером за кількістю підключень стало ЗАО «Український мобільний зв’язок» (UMC), мережа якого за місяць збільшилася на 250,7 тисячі нових абонентів. Проте і це не дало змоги наздогнати визнаного лідера — ЗАО «Київстар GSM». Компанію «Українські радіосистеми» (ТМ «Beeline») було визнано найбільш зростаючим оператором. Він збільшив кількість абонентів на 5,55% — до 2,221 мільйона користувачів. PEOPLEnet по кількості абонентів займає останнє місце —1400 користувачів, зазначає iKS-Consulting.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати