Перейти до основного вмісту

Операція «кавунова кооперація»

Транспортування річкою обходиться майже удвічі дешевше, ніж автомобільними шляхами. Чому величезний потенціал майже незадіяний?
01 серпня, 17:25
ХОЧ «КАВУНОВА ПОДОРОЖ» У СОЦМЕРЕЖАХ УЖЕ СТАЛА МЕМОМ, ПРОТЕ НАСПРАВДІ УКРАЇНЦЯМИ, ШВИДШЕ, ВАРТО НЕ СМІЯТИСЯ, А РОБИТИ ВЛАСНІ КРОКИ ДО БІЛЬШ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ НАШОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ

З нового перевантажувального термінала компанії «Нібулон» у м. Гола Пристань до столиці вирушило вантажне судно з 250 тоннами кавунів. В області подію назвали знаковою, адже такий вантаж відправили Дніпром до Києва вперше за 14     років. Це, говорять підприємці, важливий крок у розвитку річкових перевезень, які значно дешевші за наземні. Як писав «День» у матеріалі «Воскресити річкові транспортні артерії» (від 21.06.2017 р), за останні два-три роки перевезення внутрішнім водним транспортом становить 0,2 — 0,8% від усіх перевезень. У порівнянні з європейськими країнами — це критично малі об’єми. В Німеччині ця цифра становить 12,6%, в Угорщині — 4,2%, в Румунії — 20,7%. Разом з тим, перевезення вантажів внутрішнім водним транспортом у світі є одним з найдешевших і найбільш екологічних видів вантажоперевезень. Україна має значний потенціал у вигляді 4000 кілометрів внутрішніх водних шляхів, якими можна здійснювати перевезення вантажів.

Вигідність річкових перевезень якраз і демонструє приклад з херсонськими кавунами. Баржа перевозить вантаж шести фермерських господарств, для чого на суші знадобилося б приблизно 50 фур. Кавуни перевозять у спеціальному пакуванні, аби зберегти товарний вид, замість застарілого методу насипом у фурах. Транспортування річкою обходиться майже удвічі дешевше, ніж автомобільними шляхами. Замість 1 грн кожен кавун перевозять за 60 копійок. Відстань у 750 кілометрів вантаж повинен подолати протягом чотирьох діб. Кавуни продаватимуть в одній із торгових мереж Києва як акційні, адже вони будуть дешевші за інші пропозиції на ринку на 30—40%. До речі, на місці відправки працювала мобільна лабораторія, яка перевірила смугасті ягоди на вміст нітратів. Результати — в межах норми.

Річкове перевезення такого вантажу стало можливим завдяки кооперації шести фермерських господарств із Голопристанського і Скадовського районів Херсонщини та транспортної компанії, яка доставляє зерно вниз по Дніпру. Аби баржа не ходила назад порожньою, фермери спільно з перевізником і торговою мережею знайшли вигідний для всіх вихід. Крім того, це шанс для малих господарств потрапити на ринки великих торгових мереж, які зазвичай працюють із крупними постачальниками. «Ідея таких перевезень була закладена ще при плануванні перевантажувального термінала «Нібулон», щоб надати змогу сільгоспвиробникам вийти на нові ринки збуту», — каже голова ОДА Андрій Гордєєв.

За словами керівника одного з фермерських господарств Олександра Синенка, Херсонська область, яка славиться великими врожаями баштанних культур, повинна активно долучатись до розвитку логістики своєї продукції і з часом скласти конкуренцію кавунам з Греції та Італії на європейських ринках. «Перевозячи кавуни річкою, ми зменшуємо ризик їхнього пошкодження, а також знімаємо навантаження на дороги. Наша продукція може скласти конкуренцію іноземній, однак для цього треба розвивати логістику. Інакше ми на зовнішні ринки не вийдемо», — вважає Синенко.

Планується, що баржі зроблять орієнтовно 50 ходок за сезон. Транспортуватимуть не тільки кавуни, а й цибулю, моркву, помідори та інші овочі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати