Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Оптико-волоконна планка

Віце-президент інтернет-провайдера Iрина Петухова про те, як підняти інформаційну культуру суспільства
04 листопада, 00:00

У столиці з великим успіхом закінчився 36-й Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість». Сьогодні вже всі знають, з якими фінансовими труднощами проходила ця центральна культурна подія минулого тижня. І все ж з нею мали можливість ознайомитися мільйони людей не лише в Україні, а й у всьому світі. Заслуга в цьому повністю належить компанії «Адамант», яка в рамках своєї соціальної програми виступила офіційним інтернет-партнером фестивалю й провела в мережі пряму трансляцію церемонії його відкриття й закриття.

І це далеко не єдиний приклад того, як ця компанія спонсує різні культурні й освітні заходи. Наприклад, мільйони людей могли цього літа подивитися музичні вечори в Андріївській церкві в мережі інтернет. А буквально напередодні кінофестивалю «Адамант» виступив інтернет-партнером студентського конкурсу «Змагання ідей», що проходив у «Київській політехніці». Киянам запам’яталися «Дні PR», які компанія «Адамант» також транслювала в мережі інтернет у режимі реального часу. Вельми помітною культурною подією вересня стала фотовиставка учасників ювілейного фотоконкурсу газети «День» «10 років. День за днем», що проходила в Українському домі столиці Відкриття цієї фотовиставки також транслювала в мережі інтернет компанія «Адамант». У країні не настільки багато компаній, що мають таку історію, такий позитивний шлейф, який заробила у свої 15 років компанія «Адамант».

Навівши цей невеличкий витяг із соціального послужного списку «Адаманта», мабуть, зовсім не обов’язково говорити про те, що, працюючи на телекомунікаційному ринку України з 1992 року, компанія зарекомендувала себе як надійний партнер і постачальник високоякісних послуг. Гадаю, ця думка виникає у читача сама собою. Сьогодні «Адамант» входить у п’ятірку найбільших українських компаній, що забезпечують доступ до всесвітньої мережі інтернет, постійно розширюючи спектр послуг і впроваджуючи технологічні інновації, спрямовані на задоволення зростаючих потреб клієнтів. Серед пропонованих послуг компанії: організація доступу до мережі інтернет, системна інтеграція- побудова корпоративних, VPN мереж, розміщення інформації в мережі інтернет (колокейшн, хостинг), реєстрація доменних імен усіх рівнів, електронна пошта. Спектр послуг компанії постійно розширюється. Орієнтир — потреби українського ринку споживачів IT-послуг. Уже сьогодні «Адамант» забезпечує підключення клієнтів на гігабітних швидкостях. Компанія прагне повного розуміння потреб клієнта й вирішення поставлених задач із максимальною ефективністю. У компанії побудована й діє система менеджменту якості, що відповідає вимогам стандарту ISO 9001: 2000. Найкращою оцінкою роботи компанії є висока довіра партнерів і клієнтів.

Торгова марка «Адамант» — багаторазовий переможець національних і міжнародних конкурсів — стала символом надійності. Вибір на її користь зробили десятки тисяч користувачів: приватні особи, компанії середнього й малого бізнесу, корпоративні замовники, українські й закордонні громадські організації, державні інституції, посольства, інвестиційні й страхові компанії, ЗМІ.

Але найбільше в компанії пишаються своєю участю в підвищенні інформаційної грамотності українських школярів і юнацтва, їхніх знань у сфері інформатики, обчислювальної техніки й інформаційних технологій. Навколо цієї проблематики і йшла бесіда «Дня» з віце-президентом компанії «Адамант» Іриною ПЕТУХОВОЮ.

— Паралельно з комерційною діяльністю «Адамант» активно займається соціальними проектами. Сприяючи розвитку української інформаційної культури, «Адамант» реалізує проект інформатизації шкіл Києва — по оптоволоконних каналах підключає до інтернету загальноосвітні школи, розміщує інформаційні ресурси навчальних закладів в мережі, реєструє доменні імена для шкіл. Додатково в рамках проекту організуються відеоконференції, інтернет-олімпіади між школами.

— І надалі у цих шкіл цілковито безкоштовний інтернет?

— Так, ми надаємо інтернет безкоштовно. Подібний досвід існує в розвинених Європейських країнах. Як правило, держава бере на себе завдання побудови мереж зв’язку між навчальними закладами, бібліотеками, науковими базами даних. Приватні оператори зв’язку займаються підтримкою цих мереж.

Україна орієнтується на європейський рівень життя, в якому доступ до мережі інтернет — найважливіша складова формування демократії, розвитку освіти, подолання цифрової нерівності. Згідно з дослідженнями Європейського інституту аналізу економік країн Європи, Україна посідає 57 місце серед 65 досліджених країн за рівнем доступу населення до всесвітньої мережі інтернет. Ще одна важлива проблема — цифровий розрив між інформаційно розвиненими обласними центрами України та інформаційно бідною периферією.

Що стосується виконання програми інформатизації загальноосвітніх шкіл в Україні, сьогодні лише 40% шкіл підключені до інтернету. 90% шкіл, що мають вихід в інтернет, підключені по виділених каналах або діалап. Саме тому програма інформатизації компанії «Адамант» актуальна — ми підключаємо школи по оптоволоконних високошвидкісних каналах. — Чи сильною є конкуренція на IT-ринку? Допомагає вона вам чи заважає?

— Конкуренція, безумовно, є. І все ж компаній, які дійсно надають якісні інтернет-послуги на українському ринку, небагато. Щоб потрапити в першу десятку, треба щонайменше мати свої зовнішні канали. Гігабітна опорна мережа «Адамант» має пропускну спроможність зовнішніх каналів 155 Мбіт/сек, у компанії власні паритетні канали з провідними українськими провайдерами й операторами зв’язку. Головний показник у конкуренції — якість послуг.

— І ціна на них, напевно, теж?

— Безумовно, хоча далеко не завжди те, що дешево, може претендувати на якість, а те, що дорого, теж не обов’язково має високу якість. «Адамант» працює за принципом розумного співвідношення ціни та якості.

— Чи створює уряд умови для розвитку високих технологій, якими займається ваша компанія?

— Преференції?

— Я не кажу про преференції, я кажу саме про умови.

— В Україні стан і темпи впровадження передових інформаційних технологій не відповідають світовим тенденціям розвитку. Вирішити проблему інформатизації суспільства в країні може лише держава. Сьогодні телекомунікаційні компанії не отримують належної державної підтримки, яка має супроводитися відповідною національною політикою. Відповідальним державним органам необхідно визначитися з пріоритетними завданнями в реалізації програми інформатизації українського суспільства. На мій погляд, це залучення приватного капіталу для фінансування проектів побудови інформаційного суспільства, реалізація концепції універсального доступу до телекомунікаційних і мультимедійних послуг, переорієнтація системи освіти з урахуванням передових інформаційних технологій тощо. Українському уряду, на мій погляд, слід приділяти пріоритетну увагу політичним ініціативам і законодавчій діяльності, які б допомагали приватним компаніям реалізовувати проекти впровадження інформаційних технологій у наше життя.

— Чи треба передбачати в бюджеті особливу статтю для розвитку IТ-ринку?

— Передусім необхідно створити й законодавче затвердити «Національну програму розвитку інформаційного суспільства», яка стане головним документом для планування бюджету розвитку вітчизняного IT-ринку, розробити механізм інвестування телекомунікаційного ринку за рахунок бюджетних коштів і коштів приватного сектора, зменшення податку на прибуток для телекомунікаційних компаній.

— Ви говорили про те, що далеко не всі компанії надають якісні послуги. Що допомагає вам тримати високу планку?

— Тут складно переоцінити роль стандарту управління якістю ISO 9001.

— А які у компанії плани щодо подальшого розвитку й вдосконалення якості послуг?

— Сьогодні «Адамант» активно розвиває декілька пріоритетних напрямків. Це активізація роботи на ринку широкосмугового доступу в інтернет для кінцевого споживача інформаційних послуг. Надання високотехнологічних послуг, таких як відеоконференцзв’язок, відео на запитання, IP-телебачення. Комплексні телекомунікаційні послуги корпоративним замовникам. Надання телекомунікаційних послуг держустановам, а також послуг з організації магістральних оптико-волоконних каналів «під ключ».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати