Паливний компроміс
Сергій КУЮН: Зменшення акцизу знизить ціну літра бензину на 50 і більше копійокМіністерство енергетики та вугільної промисловості України пропонує тимчасово знизити акциз на світлі нафтопродукти та скасувати ПДВ на завезену нафту. Про це повідомляє «Інтерфакс-Україна» з посиланням на копію законопроекту, яким вносяться відповідні зміни до Податкового кодексу.
За даними інформагентства, документом акцизні ставки на бензин пропонується повернути до старого рівня (діяли до 1 січня 2011 року), тобто знизити їх на 27,5% — з 182 євро до 132 євро за тонну. Зниженню підлягає й акцизний збір на дизельне пальне, а от запроваджений цього року акциз на скраплений газ, який становить 40 євро за тонну, хочуть зберегти.
Нульову ж ставку ПДВ на імпорт сирої нафти, повідомляє інформагентство, можуть встановити до 1 січня 2012 року. Такий крок допоможе збільшити переробку на українських нафтопереробних заводах, зменшивши залежність України від імпортного палива, частка якого на ринку країни вже перевищує 50%.
Тож, яких цін очікувати на АЗС у разі підтримання Кабміном такого варіанту паливного компромісу? Про це «День» запитав директора «Консалтингової групи А-95» Сергія КУЮНА:
— Такий законопроект дійсно розроблений і він зараз проходить погодження у міністерствах та відомствах. На мій погляд, ним профільне міністерство визнало об’єктивність зростання цін на пальне в країни та виразило готовність піти на компроміс європейським шляхом, яким сьогодні іде, наприклад, Великобританія. В Європі частка податків у вартості бензину становить 60—70%. В Україні 60% ціни пального — витрати на закупівлю сировини та виготовлення продукту, 30% — податки і 3—5% — рентабельність трейдера. Тобто, сьогодні в держави найбільший запас для регулювання ціни. З кожного літра бензину держава заробляє 3,30—3,50 гривні. В цих межах і є поле для цінового маневру. При бажанні держави можна знизити на гривню, півтори і, навіть, більше. Запропоноване у документі зменшення акцизу знизить ціну літра бензину на 50 і більше копійок Якщо ні, то ціна ризикує підстрибнути на український бензин до 10 гривень та до 9,5 гривні на літр дизпалива, а імпортні нафтопродукти будуть ще на 25 копійок дорожчі. Зниження акцизу по дизпаливу може дати ще більше зниження ціни на АЗС. Тепер стосовно нульової ставки ПДВ при імпорті нафти. На мій погляд, в документі варто чітко прописати, що цю пільгу матимуть тільки нафтопереробні заводи. В іншому разі можуть з’явитися посередники, які зароблятимуть на цьому і завдаватимуть шкоди державі.
ДО РЕЧI
Для ринкового регулювання цін на пальне в уряді готуються виконати ще одне завдання: за інформацією прем’єр-міністра Миколи Азарова, Україна вже цього року почне розвідувати нові поклади нафти та збільшить обсяг її видобутку. За словами прем’єр-міністра, для приросту видобутку на 1 мільйон тонн необхідно майже 10 мільярдів доларів інвестицій. Якби Україна змогла видобувати 70% необхідної країні нафти, то, на думку Азарова, вона здатна була б диктувати свої ціни на ринку нафтопродуктів.