Підрізані крила
Рахункова палата України звинувачує Кабмін і Мінпромполітики в тому, що вони не забезпечили послідовну та дієву державну підтримку літакобудуванню. На думку аудиторів РП, кошти Державного бюджету, передбачені для цього, використовуються неефективно. Як наслідок, перспективи галузі невтішні. До такого висновку дійшла колегія Рахункової палати, розглянувши підсумки перевірки використання Міністерством промислової політики коштів Державного бюджету, передбачених на державну підтримку літакобудування.
Свій висновок про те, що галузь перебуває у кризовому стані, аудитори підкріплюють конкретними даними. За останні п’ять років підприємства Авіапрому виготовили тільки 14 літаків, — і це при тому, що виробничі потужності лише Харківського державного авіаційного виробничого підприємства дозволяють виробляти 21 літак щороку.
Державна підтримка літакобудування залишається непослідовною та безсистемною. Більшість з передбачених Законом України «Про державну підтримку літакобудівної промисловості в Україні» заходів були відмінені іншими законодавчими актами. За таких умов не могло бути досягнуто головної мети — створення сприятливих умов для ефективного використання виробничого та науково-технічного потенціалу вітчизняного літакобудування.
Не вирішує питань концентрації фінансових ресурсів та не сприяє розв’язанню проблем літакобудівної галузі й Державна комплексна програма розвитку авіаційної промисловості в Україні до 2010 року. Вона перекладає основний тягар її фінансового забезпечення на Державний бюджет, зазначають аудитори.