Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Подорож Україною з високошвидкісним Iнтернетом

або Як сучасні технології роблять мандри доступнішими і цікавішими
05 червня, 14:45
ФОТО З АРХІВУ "ДНЯ"

Туристичний сезон цього року навряд чи можна назвати традиційним. З огляду на критичну ситуацію в економіці, війну на сході країни та анексію Криму, вже другий рік поспіль українці шукають нові локації для дослідження та відпочинку. З іншого боку, це дає хороший шанс детальніше вивчити туристичний потенціал України. Адже, безумовно, поїхати — є куди. І в цьому можуть допомогти інноваційні розробки як закордонних, так і вітчизняних винахідників.

ВІРТУАЛЬНИЙ ТУРИЗМ

Наприклад, кожен охочий може скористатися новими інструментами всім відомих карт Google. Серед них — проект цифрового перетворення України, який всесвітньо відома компанія реалізовує вже понад рік. Йдеться про нанесення на популярні карти туристичних місцевостей різних областей.

Сьогодні здійснити віртуальну подорож найцікавішими місцями, щоб дізнатися більше напередодні своєї поїздки, не відходячи від екрану комп’ютера, можна у Львові та Рівному. А кілька тижнів тому до проекту долучили ще один регіон — Херсонщину.

«У сучасному світі Інтернет відіграє надзвичайно важливу роль у розвитку економіки як регіону, міста, так і країни в цілому. В Херсонщини є великий туристичний потенціал, і, що важливо, до регіону існує велика зацікавленість як усіх верств українського суспільства, так і людей із-за кордону. Ми, зі свого боку, із задоволенням пропонуємо найсучасніші технології, віртуальні інструменти та наші експертні знання, які допоможуть надати додатковий поштовх регіону і показати його красу всьому світові», — говорить директор Google-Україна Дмитро Шоломко.

Для оцифрування кожного регіону обирається свій фокус, розповідають в Google. Якщо у Рівному акцентували увагу на туризмі та освіті, а у Львові на державному управлінні (підготовці держслужбовців, обробці даних для державних установ та підготовці онлайн-ресурсів), то в Херсоні автори проекту наголошували саме на екотуризмі. Відтак, за понад півроку спільноти Google Картограф та Панорам провели велику роботу. Врешті було нанесено на карти понад 1000 об’єктів соціального, туристичного та суспільного значення — готелі, бази відпочинку, пам’ятки, школи, ВУЗи, лікарні, музеї, бібліотеки тощо. Також на Google Картах тепер можна побачити створені фотосфери та розроблені фототури такими визначними місцями Херсонщини, як Асканія-Нова, Олешківські піски, Острів Джарилгач, Національний парк та озеро Сиваш, Острів Бірючий та Дніпровські плавні.

Ще один результат реалізації проекту — в січні найактивніші мешканці Херсонського регіону об’єдналися в Спілку картографів, яка сьогодні нараховує понад 60 учасників. «Картографом я став буквально з осені, коли потрапив на перший меп-кемп, який проходив на Херсонщині. До цього я розробляв туристичні маршрути, оскільки сам дуже люблю подорожувати Херсонщиною. Всі свої мандри я потім описую і додаю маршрут, який я прошов, через інструмент Google «Мої карти», — розповідає координатор Спілки картографів Херсонської області Максим Ретівой.

Для тих, хто не полюбляє подорожувати в маршрутними таксі, поїздами чи електричками, винахідники пропонують різні сервіси для пошуку попутників ще до поїздки. Тобто, якщо у вас є автомобіль і вам потрібно самому дістатися до якогось міста, ви пропонуєте на такій платформі кількість вільних місць в автомобілі та ціну, за якою готові підвезти людину до місця призначення. І для водія, і для того, хто їде з ним, — це хороша можливість заощадити, зробити свою подорож більш цікавою та познайомитися із новими людьми

Наразі на рахунку Максима — близько 2000 тисяч правок. «Але я намагаюся робити якісні зміни — не просто малювати будинки. Коли я наношу якусь компанію, то заповнюю додаткову інформацію — час роботи, опис, посилання на сайт»,            — розповідає Ретівой. На одне таке нанесення координатор Спілки херсонських картографів витрачає 5—10 хвилин.

У цілому ж, каже Максим, заповнення карти додає ще більше мотивації для подорожей. «Якщо раніше я подорожував і в мене був потяг лише до пригод та естетичних насолод, то тепер у мене є ще один стимул — нанесення на карти нових місць, тобто стимул подорожувати тими місцями, де ще жодного разу не був», — підсумовує координатор Спілки картографів.

МАЙДАНЧИК ДЛЯ КОМУНІКАЦІЙ МІЖ МАНДРІВНИКАМИ

За приблизними підрахунками, щороку в Україні відбувається близько мільйона різних акцій, і півтора мільярди людей їх відвідують. При цьому більше половини відвідувачів прибуває з інших регіонів. «Коли людина приїжджає до міста, вона цікавиться, як добратися до готелю, де поселитися», — розповідає Ярослав Максимович.

Його мобільний додаток «2event» покликаний зробити перебування в дорозі приємнішим та кориснішим. «Так сталося, що я відвідував багато різних заходів — фестивалів та конференцій, сам організував кілька десятків таких дійств. І, оскільки я живу у Львові, доводилося багато їздити Україною. Одного разу під час подорожі я помітив, що приблизно 70% пасажирів зосереджені на своїх гаджетах. Сам я за час дороги прочитав весь «Фейсбук», «Твіттер», новини. Потрібно було ще чимось зайнятися. Можна було познайомитися, але якось незручно підходити і відволікати людину. Тому я вирішив створити мобільний додаток, щоб люди могли просто «зачекінитися» на потяг і розуміти, хто ще з ними їде, і, можливо, там познайомитися і поспілкуватися», — розповідає Максимович.

Сьогодні «2event» — це мобільний додаток, за допомогою якого можна забронювати квиток на дорогу, акцію, номер в готелі й не лише це. «Також можна бачити список людей, які їдуть на заходи, їхню роботу, посаду, бо коли вони «чекіняться», то вказують, чим корисні для інших та що шукають під час цієї події. Таким чином простіше зрозуміти, з ким ви хочете познайомитися», — говорить Ярослав.

«АВТОСТОП» ОН-ЛАЙН

Для тих, хто не полюбляє подорожувати маршрутними таксі, поїздами чи електричками, винахідники пропонують різні сервіси для пошуку попутників ще до поїздки. Тобто, якщо у вас є автомобіль і вам потрібно самому дістатися до певного міста, ви пропонуєте на такій платформі кількість вільних місць в автомобілі й ціну, за якою готові підвезти людину до місця призначення. І для водія, і для того, хто їде з ним, — це хороша можливість заощадити, зробити свою подорож більш цікавою та познайомитися з новими людьми.

Серед таких найпопулярніших додатків — розробка студента Стенфорда Фредеріка Маззелли — BlaBlaCar. Сьогодні цим додатком користується понад 20 мільйонів осіб із майже 20 країн світу (Бельгія, Великобританія, Iндія, Мексика, Хорватiя тощо).

Українські розробники свого часу також створили подібний додаток. Він з’явився ще під час Майдану як засіб пошуку попутників, щоб швидше можна було дістатися до головної площі Києва. Прототип GiveMeALift ІТ-шники створили у грудні 2013 під час Майдан-хакатону ІТ-намету, про який раніше писав «День». Повноцінно працювати сервіс почав на початку 2014 року. Щоб скористатися ним, потрібно зареєструватися через свій профіль у соцмережі. До слова, така форма реєстрації завжди допоможе дізнатися наперед, хто ваш водій чи попутник.

Як повідомляють ЗМІ, за рік існування в системі GiveMeALift зареєструвалося 1944 користувача, які здійснили 4235 поїздок загальною довжиною понад 35 тисяч кілометрів. А в середині квітня розробники запустили веб-інтерфейс сервісу та можливість не лише шукати попутників у реальному часі, а й формувати маршрути та залишати заявки заздалегідь.

P.S: Безумовно, це ще не всі можливості, які пропонує сучасна ІТ-індустрія любителям подорожувати. З ними «День» познайомить читачів у наступних номерах газети.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати