Світ після «покемонів»
Марина ТАРАСОВА: «Найближчим часом бізнес на основі технологій додаткової реальності почне будувати міста майбутнього»![](/sites/default/files/main/articles/29072016/10tarasova.jpg)
Ми вже навіть не помічаємо, як доповнена реальність увійшла у наше життя. Її можна побачити як під час спортивних трансляцій (траєкторія польоту снаряду після удару), так і на онлайн-картах (Google View).
Складно уявити собі, як жило людство, коли не було пошукової системи, інтернет-перекладача чи онлайн-карт. Сьогодні ж, маючи доступ до Мережі, можна легко дізнатись, які лікарні, бібліотеки, школи чи музеї є поблизу тебе. Завдяки проекту «Цифрове перетворення України» компанії «Google-Україна» ми отримали можливість віртуально подорожувати місцями, які лише збираємось відвідати. Цифрові мандрівки доступні вже Львівською, Рівненською, Херсонською, Миколаївською та Одеською областями, і найближчим часом запрацює в Івано-Франківській та Кропивницькій.
Більше того, вона впевнена — попри те, що інформації в Інтернеті з’являється щораз більше, однією з характеристик сучасного світу є боротьба за доступ до інформації. Тому пані Марина радить бізнесменам позначати свої заклади на карті, а також в описі залишати основну інформацію, наприклад, години роботи чи контактний номер телефону.
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»
Водночас нові технології можуть стати небезпечними. Спрощуючи життя людей, вони можуть зробити їх більш вразливими до проблем реального світу. Про це попереджають сьогодні багато футурологів, як-от Елвін Тоффлер. Проте піар-менеджер компанії «Google-Україна» Марина ТАРАСОВА переконана: страхи безпідставні. Компанії, які сьогодні працюють з додатковою реальністю, як Google, усвідомлюють свою відповідальність, і їхня головна місія — зробити за допомогою технологій життя людей легшим і комфортнішим. Про те, як змінюватиметься світ під впливом ІТ та як сьогодні українці підготовлені до цих викликів, Марина Тарасова розповіла під час зустрічі в редакції з учасниками Літньої школи журналістики.
Марія ЧАДЮК, Національний університет «Києво-Могилянська академія»:
— Google — одна з тих корпорацій, яка готує людство до нової ери високих технологій. Як ви оцінюєте сьогоднішню готовність України?
— Україна підготовлена. Ми входимо в ТОП-10 країн з розвитку технологій в EMEA. Це — регіон, в який входять Європа, Африка та Близький Схід. За останніми даними, проникнення Інтернету в Україні сягає понад 60%. У нас дуже високий рівень користування смартфонами. Україна досі дивує нас темпами зростання користувачів новітніх технологій. Я можу це довести на прикладі YouTube: у світі користування цим відео-додатком нашої компанії кожного року зростає на 50% , а в Україні — на 70%. Наше суспільство демонструє бажання розвиватися навіть в тій складній економічно-політичній ситуації, яка в нас склалась.
За останніми цифрами, на липень 2016 близько 83% всіх користувачів YouTube в Україні користуються ним раз на тиждень, і більш ніж 55% — щодня. Люди активно освоюють технології. Вже 49% користувачів використовують саме смартфони для того, щоб дивитися відео.
МАЛЮНОК PAWEL KUCZYNSKI
Україна — одна з найрозвинутіших країн, з точки зору широкополосного Інтернету. Зверніть увагу, подорожуючи Європою, що там дуже важко знайти «нормальний» Інтернет.
Алла ДУБРОВИК-РОХОВА:
— Чи проводить Google аналіз контенту, який шукають українські користувачі? Ви можете спростувати судження щодо світової тенденції отупіння юзерів? Зокрема, яка ситуація в Україні?
— Гадаю, якби люди використовували більше часу на розважальний контент, то у світі було би менше війн, вбивств та інших катастроф. Щодо контенту, то якщо подивитися на ТОП-10 українських каналів і на найпопулярніші теми — це дійсно розваги, але вони різні. Це — досить інтелектуальний гумор, а ще є багато музики. Україна справді виправдовує імідж співучої країни і переможця «Євробачення».
Унікальна річ, але більшість українських телеканалів охоче викладають свій контент у вільний доступ на YouTube. Більше того, вони використовують нашу платформу як додатковий ресурс — публікують, наприклад, те, що не увійшло в ефір ток-шоу. І в них є активна аудиторія, яку цікавить цей контент.
YouTube — ця платформа цікава тим, що там кожен може знайти свою нішу, коло своїх інтересів. У ТОП-5 українських ютуб-каналів входить важливий, як на мене, розділ «зроби сам». В нас є просто унікальні YouTube-герої. На півдні України живе чоботар, який показує свою роботу на власному YouTube-каналі, і в нього уже десятки тисяч підписників. Ще один яскравий приклад — канал в’язальниць з Кривого Рогу. Ми дуже пишаємося тим, що талановиті люди можуть використовувати наші ресурси для популяризації себе і своїх робіт. Так ось у цих в’язальниць з Кривого Рогу є чотири канали на YouTube на різних мовах. На них вони демонструють техніку в’язання гачком і показують свої вироби. Зараз за їхнім каналом спостерігають більш ніж у двохстах країнах світу. Для мене це феномен, який зайвий раз нагадує, що в Інтернеті немає бар’єрів.
Також користувачі мереж активно цікавляться звичайним життям інших людей. Особливу популярнісь мають діти. Наприклад, є канал Mister Max та Miss Katy: батьки маленького хлопчика та дівчинки з Одеси знімають щоденне життя своїх дітей та викладають його в Інтернет. Для мене — це дуже позитивні канали, адже вони розповідають про те, як просто жити і насолоджуватися. І люди переймають одне у одного різні «фішки», традиції.
«У БІЛЬШОСТІ ПРОБЛЕМ З ХАКЕРАМИ ВИННІ САМІ ЮЗЕРИ»
Анна ГОЛІШЕВСЬКА, Львівський національний університет ім. Івана Франка:
— Наскільки справедливим є твердження, що в деяких країнах, в тому числі в Росії, Google змушений надавати спецслужбам доступ до електронної скриньки gmail?
— У нас прозора система. Gmail, як і YouTube, підпорядковуються законам Америки. Я нічого не можу говорити про Росію, бо працюю в українському офісі. І коли до нас приходить запит на доступ до чиєїсь скриньки, ми радимо звертатись за юридичною адресою в Америці. Юристи розглядатимуть це питання.
У опублікованому нами звіті йдеться про те, що з дев’яти запитів на доступ до електронної скриньки, які компанія отримала від правоохоронців жоден не отримав позитивної відповіді.
Оксана КОВАЛЬ, Львівський національний університет ім. Івана Франка:
— Чи багато хакерів, зловмисників намагаються зламати електронні скриньки? У вас є інформація, яка б показувала, які з пошт намагались зламати?
— На скриньці Google є двоетапна система автентифікації. Ви не лише захищаєте свою пошту паролем, а й маєте підтвердити вхід за допомогою мобільного телефону. Якщо на пошту заходять з незнайомих девайсів — ви одразу отримуєте про це повідомлення на свій телефон. Це досить надійна система.
У більшості проблем з хакерами винні самі юзери, котрі зневажливо ставляться до своєї безпеки. Використання легкого або однакового паролю для всіх акаунтів — серед найпоширеніших причин злому.
Є дуже просте правило, поводьтеся у віртуальному світі так, як поводитесь в реальному. Ви ж не вивішуєте у себе на дверях свої фото в бікіні.
Христина СОЛТИС, Львівський національний університет ім. Івана Франка:
— Чи передбачає Google якийсь механізм виявлення «тролів», який би допоміг користувачеві зорієнтуватись, чи правда написана в коментарі, чи ні?
— Так, це правда, технології використовуються не тільки для розвитку, а й для власного зиску. Але люди завжди відчувають, де правда, а де — ні.
Сучасний світ імпонує мені можливістю прийняття рішення. Ви обираєте кінцевий продукт. Вибір залишається за вами. А інтернет-технології тільки допомагають зробити цей вибір. Ми живемо у світі суб’єктивізму. Кожен отримує багато інформації, аналізує для себе і обирає те, що підходить саме йому.
«СУЧАСНИЙ СВІТ ВИМАГАЄ ЗАВЖДИ БУТИ ГОТОВИМ ЗМІНЮВАТИСЬ»
Марина СНІЖИНСЬКА, Національний університет «Києво-Могилянська академія»:
— Гра Pokemon GO набула величезної популярності. Є прогнози щодо її впливу на подальший розвиток віртуального простору та активної інтеграції його у реальне життя. Як ви уявляєте життя після «покемонів»? І чи має відношення компанія Google до створення гри?
— Моя особиста думка, що це просто нова мода. Я пам’ятаю, декілька років надзвичайно популярною була Ingress. Той самий підхід — бігати містом і захоплювати якісь точки.
ДОДАТОК ДЛЯ СМАРТФОНІВ POKEMON GO Б’Є ВСІ РЕКОРДИ МАСОВОСТІ — НИМ ЗАРАЗ ЧАСТІШЕ КОРИСТУЮТЬСЯ, НАВІТЬ НІЖ ІНСТАГРАМОМ. ЗА ПЕРШІ ТРИ ДНІ КОМПАНІЯ-РОЗРОБНИК ГРИ NINTENDO НА «ПОКЕМОНАХ» ЗАРОБИЛА ПОНАД 8 МІЛЬЯРДІВ ДОЛАРІВ. ЗАРАЗ ЖЕ ЇЇ ВАРТІСТЬ ЗБІЛЬШИЛАСЯ МАЙЖЕ В 2,5 РАЗУ — ІЗ 17,1 МІЛЬЯРДА ДОЛАРІВ ДО 42,5 МІЛЬЯРДА ДОЛАРІВ / ФОТО РЕЙТЕР
Я завжди радію, коли з’являється щось нове. У сучасному світі постмодернізму, коли все стає цитатою, все — повторенням, дуже важко знайти щось таке, що вразить таку велику кількість людей. «Покемони» — це щось нове, вдале використовування сучасних технологій. Це приклад дуже вдалого поєднання гарної ідеї, гарного втілення і новітніх технологій.
Я не володію інформацією щодо причетності Google до створення гри Pokemon GO.
А. Д.-Р.: — Чи можливе в майбутньому відречення людей від реального світу і повне заглиблення у світ віртуальної реальності? А «покемони» — це така собі репетиція, успішний тест-драйв ІТ-світом інтересу людства до віртуальної реальності?
— Я не погоджуюсь з цим твердженням. І не люблю словосполучення «віртуальний світ», краще — «додаткова реальність». За цим майбутнє. Вже багато років обговорюється, як будуть виглядати міста майбутнього. Мені подобаються припущення про те, що ви будете йти і бачити віртуальні вивіски на магазинах чи ресторанах, де одразу можна буде отримати інформацію, що сьогодні від шефа або де на цій вулиці сьогодні розпродаж тощо.
Сучасний світ і світ майбутнього — це боротьба за можливість надати свою інформацію людині. Будь-яка технологія — це додаткова можливість. Я радію, що в сучасному світі саме бізнес зацікавлений у використанні цих технологій. На прикладі «покемонів» можна бачити, що багато бізнесів схопилися за цю можливість. І я очікую, що найближчим часом вони почнуть будувати міста майбутнього з доповненою реальністю.
Я не підтримую стереотип, що люди якось відриваються від реальності, молодь на тих же YouToub-каналах показує, що хоче жити реальним життям, хоче розважатися, спілкуватися одне з одним.
Мені подобається в сучасній молоді те, що вони не ставлять міжрасових, міжвікових, міжнаціональних бар’єрів. Вони готові спілкуватись з людьми відповідно до своїх інтересів. YouToub це дуже чітко показує. Кожен знаходить свою нішу. Діти цікавляться наукою, саме прикладною. Є чимало каналів з різними фізичними, хімічними дослідами. Дуже популярні канали, які практично відповідають на питання, а навіщо нам фізика. В них багато підписників. Розбиттям внутрішніх стереотипів для мене стало те, що коли ви будете спілкуватись з топ-креаторами, вони не будуть багато часу розповідати про себе, а розкажуть, де вони чого навчились, з якими іншими каналами спілкувались. І це — показник сучасного світу, який готовий змінюватись. Успішні люди завжди готові змінюватись.
«СУСПІЛЬСТВО МАЙБУТНЬОГО — СУСПІЛЬСТВО ПОШУКУ»
О. К.: — Чи не бачите ви проблему в тому, що сьогодні людина може загубитись в надмірі інформації? Як шукати фільтри, зокрема в інформаційному просторі Інтернету?
— Вважаю, що альтернативні думки мають право на існування. Я робила, роблю і буду робити все для того, щоб у цьому світі була свобода вибору. Я вірю в те, що людство розумне, що ми рухаємося до світлого майбутнього і що технології у цьому допомагають. Якщо в людини є вибір, вона відповідає за нього.
Суспільство готових відповідей — це суспільство минулого. Суспільство майбутнього — це суспільство відкритих запитань, відкритих напрямків до пошуків. Пошук — це постійний стан сучасної людини. Ви завжди шукаєте, куди вам поїхати, завжди шукаєте нових знань, нову інформацію, нових друзів, відкриттів тощо.
Оксана ВОЙТКО, Львівський національний університет ім. І. Франка:
— 2014 року американський та російський офіси Google на карті позначили Крим відокремленим від України. У той час, коли компанія Google в Україні чітко заявила про те, що «Крим — це Україна!». Скажіть, будь ласка, як відбувається політика прийняття подібних рішень? І чи несе хтось покарання, якщо відбуваються подібні конфліктні ситуації?
— Усі важливі політичні рішення приймаються після довгого обговорення з локальними компаніями. Але фінальне рішення завжди за центральною командою.
Наша головна мета — у віртуальному світі показувати об’єктивну реальність. З позиції України це виглядає по-одному, з усього світу — по-іншому.
Х. С.: — GoogleGlass надають додаткові можливості. Чи існує зараз імовірність того, що їх буде завезено в Україну?
— Чесно кажучи, ми й не намагалися завозити GoogleGlass. В українському офісі Google немає цього девайсу. За законами України цей продукт має пройти сертифікацію. У нас немає такої потреби через те, що девайс взагалі не запущено у серійний випуск.
М. Ч.: — Час від часу в Google з’являються дудли на українську тематику. Чи не плануєте ви до 25-ї річниці Незалежності випустити якийсь тематичний дудл ?
— Я особисто цим займаюсь. Але це — сюрприз, тому не можу розповісти про нього детально.
М. М.: — Кого беруть на стажування в офіс Google, і як туди можна потрапити?
— Компанію Google заснували студенти. Тому у нас є багато програм, спрямованих саме на студентів. В українському офісі компанії четверта частина працівників складається з інтернів. У нас є спеціальний блог для студентів, де вивішуються всі новини, пов’язані з програмами та літніми стажуваннями в компанії. По всіх офісах вивішено відкриті вакансії, будь-хто може податися. Але пам’ятайте, що хоч оцінки і втратили своє значення в Україні, Google добирає людей лише з хорошими балами, бо в західному світі оцінка є показником успішності й відповідальності людини.
Випуск газети №:
№133-134, (2016)Рубрика
Економіка