Технобум знову відміняється
Попит на побутову та електротехніку невпинно падає
За підсумками другого кварталу 2009 року об’єми продажів великої побутової техніки в Україні впали на 36% і досягнули позначки 1,3 мільярда гривень. Такі дані оприлюднила компанія GfK Ukraine з посиланням на результати панелі дослідження Retail and Technology.
Загалом, для великої побутової техніки другий квартал 2009 року став вже третім періодом падіння в період кризи. Всі продуктові групи, за виключенням сушильних машин, продемонстрували негативну динаміку. Основним трендом на ринку стало майже однакове скорочення продажу як вбудованої техніки, так і незалежної. Якщо на початку року вбудована техніка показала навіть збільшення продажу у порівнянні з першим кварталом 2008 року, то зараз всі важливі для ринку продуктові групи падають: від 26,3% у секторі морозильних камер до 46,9% у секторі мікрохвильових печей. «Скоріше за все, позитивні показники вбудованої техніки в першому кварталі 2009 можна пояснити більшою інерційністю ринку», — говорить експерт GfK Ukraine Андрій Осадчий.
Найбільше постраждала від падіння попиту група мікрохвильових печей (у грошовому вимірі об’єми їхнього продажу скоротилися майже вдвічі). Причину значного падіння попиту з боку споживачів експерт вбачає у насиченні ринку, адже в попередні роки спостерігалися великі обсяги продажу мікрохвильових печей.
Ще одна тенденція ринку — це скорочення в торгівлі основних брендів та довжини полиці їхньої продукції.
«Таким чином, ми можемо констатувати, що темпи зменшення ринку великої побутової техніки зростають, і про стабілізацію говорити ще зарано», — коментує ситуацію Осадчий. Втім, деякі продуктові групи, що в минулому демонстрували сезонне збільшення продажу (холодильники та морозильні камери), в 2009 році також почали зростати. І це дає підстави для оптимізму.
Падіння спостерігається і на ринку інших електроприладів. Так, у другому кварталі 2009 року загальний обсяг ринку споживчої електроніки та фото- склав близько 970 мільйонів гривень, що на 45% менше у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року. Найбільших збитків зазнав ринок плазмових телевізорів — падіння склало більш, ніж 60%. Більше, ніж на 50% впав ринок домашніх аудіосистем, автомагнітол та фотоапаратів. Основними причинами зменшення попиту стало різке зниження обсягів продажу автомобілів в Україні (у випадку з автомагнітолами) та перенасичення ринку (у випадку з домашніми аудіосистемами). У діапазоні падіння 46 — 48% зосередилися кінескопні телевізори, домашні кінотеатри та картки пам’яті. Найменшого падіння серед невеликих електроприладів продемонстрували РК-телевізори, портативні медіа-програвачі та USB пам’ять (мінус 20—30% порівняно з другим кварталом 2008 року).