VIP-охорона, а тендери не вберегла
Управління державної охорони — одне з найбільш закритих охоронних відомств України з особливим статусом. Як відомо, займається це управління безпекою перших осіб країни. Відповідно й службовців у відомство підбирають ретельно. Отже, беззастережне виконання всіх норм — головне правило цієї широковідомої установи. Якщо десь і повинен бути абсолютний порядок і повага до законодавчих норм, то саме тут.
Але, як кажуть у народі — не все те золото, що блищить. Наприклад, під час перевірки Тендерною палатою України двох процедур, що проводилися тендерним комітетом цього управління, виявилося, що закупівлі були зроблені з грубими порушеннями. Виходить, як з’ясували контролери, навіть у такої солідної організації відношення до витрачання державних коштів далеке від досконалості. Так, закуповуючи квартири на умовах пайової участі в їхньому будівництві, управління держохорони не за законом витратило майже три мільйони гривень.
При цьому загальна сума надлишкових використаних державних коштів за одним з укладених договорів підряду перевищує півмільйона гривень. Як ви вважаєте, чи не нанесли при цьому охоронці VIP-персон збитки державі? Виявилося, що в процесі проведення цієї тендерної процедури був безпідставно скорочений термін подачі тендерних пропозицій, учасників не сповіщали про результати торгів й про акцепт, перевищувалась собівартість будівництва, був порушений порядок розрахунків. Крім того, замовник здійснив 100-вiдсоткову передоплату за договором без виконання й прийняття всіх передбачених робіт і підписання акту державної комісії з прийняття об’єкта в експлуатацію.
Процедура закупівлі автомобілів для потреб держохорони також не обійшлася без порушень. У мінусі — 714 тисяч гривень бюджетних коштів, які були витрачені всупереч чинному законодавству. Як з’ясували фахівці Тендерної палати, під час проведення процедури замовник не виправив арифметичну помилку одного з учасників й акцептував пропозицію за найвищою ціною. Та й договори поставки були укладені не лише всупереч вимогам тендерної документації, але й Бюджетному кодексу України.
Зважаючи на те, як вільно поводяться в держохороні з державними бюджетними коштами, починаєш сумніватися в сумлінності посадових осіб цієї структури під час виконання ними своїх основних професійних обов’язків з охорони перших осіб країни й членів їхніх сімей. Чи не шкутильгає тут також і система підбору кадрів? Адже, відповідно до висновків Тендерної палати, дії тендерного комітету Управління державної охорони України можуть містити ознаки небезпечних для суспільства діянь, які підпадають під статтю 364 Кримінального кодексу України.