Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Високі» перспективи

Вітчизняній авіаційній промисловості пророкують потужну державну підтримку й поглиблення співпраці з росіянами
24 листопада, 00:00
ОДНЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ В АВІАПРОМІ СТВОРЮЄ 12 РОБОЧИХ МІСЦЬ В МАШИНОБУДІВНИХ ГАЛУЗЯХ, ЗАБЕЗПЕЧУЮЧИ ТАКИМ ЧИНОМ ЗАЙНЯТІСТЬ 70 ТИСЯЧ УКРАЇНЦІВ, ПОРАХУВАЛИ В ПАРЛАМЕНТІ / ФОТО РЕЙТЕР

Минулого тижня український парламент прийняв у першому читані проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» щодо державної підтримки літакобудівної промисловості. Законопроектом передбачається внесення змін до деяких законів України, завдяки яким, як обіцяють депутати, будуть створені сприятливі умови для ефективного використання виробничого, науково-технічного потенціалу та підвищення експортних можливостей вітчизняного літакобудування.

Законопроектом пропонується до 31 грудня 2012 року вжити низку заходів державної підтримки літакобудівної промисловості. Зокрема, шляхом надання пільг з оподаткування, спрощення митних процедур, часткової компенсації ставки за кредитами комбанків тощо, народні обранці хочуть сприяти модернізації авіаційних підприємств, збільшення обсягів виробництва та експорту конкурентоспроможних на світовому ринку вітчизняних літаків, двигунів та авіаційного обладнання.

Внаслідок надання вказаних пільг, як зазначається в законопроекті, суттєво зменшаться витрати на виробництво продукції та цикл виробництва, що підвищить її конкурентоспроможність.

Законопроект більш ніж доречний, вважає народний депутат, голова парламентського комітету з питань промислової та регуляторної політики і підприємництва Наталія Королевська. Адже, мовляв, без термінової державної підтримки авіапромислова галузь довго не протримається...

«Українська авіаційна промисловість має значний виробничий потенціал не лише на внутрішньому, а й на міжнародному ринку — ми входимо до десятки світових виробників літаків. Водночас одне робоче місце в авіабудівній галузі створює 12 робочих місць у машинобудівних галузях, забезпечуючи, таким чином, зайнятість 70 тисяч українців», — цитує Королевську УНІАН з посиланням на прес-службу парламентського комітету. Проте, за її словами, все більш очевидним стає той факт, що без серйозної модернізації, без термінової державної підтримки галузь довго не протримається.

Із метою допомогти галузі літакобудування на базі комітету промполітики і профільного комітету було створено робочу групу, яка і розробила антикризовий законопроект на підтримку літакобудування. За словами Королевської, останній не передбачає додаткових витрат, тоді як його введення підвищить надходження до бюджету в 2,5 разу.

До законодавчих сюрпризів для вітчизняного авіапрому наприкінці минулого тижня додався ще й міжнародний. Так, як уже повідомляв «День», прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко на ялтинській зустрічі зі своїм російським колегою Володимиром Путіним запропонувала останньому обмінятися пакетами авіакорпорацій. Прем’єр-міністр Росії відгукнувся на пропозицію, зауваживши, що вважає корисним об’єднання зусиль РФ і України в галузі авіабудування. «У всякому разі, об’єднання зусиль у такій найважливішій і високотехнологічній сфері, поза всяким сумнівом, піде на користь», — сказав Путін. Однак, зазначив при цьому, що Україна та Росія ще повинні домовлятися про принципи такого обміну.

«У цілому, мені здається, що цей рух у правильному напрямі створить добру базу для того, щоб проектувати і будувати літаки, і, головне, просувати їх на ринок власних країн (України та Росії) і на ринки третіх країн», — цитує російського прем’єра УНІАН. Він повідомив, що вже дав доручення своєму першому заступникові проробити цю пропозицію.

Які наслідки подібної домовленості матимуть для вітчизняного авіапрому? Представники останнього поки цього не коментують. Тим часом експерти відзначають, що подібного роду угода — позитив для українських підприємств, адже авіаційна галузь у СНД збудована так, що дуже мало підприємств мають повний цикл виробництва. Тож повноцінною галузь можна розглядати якраз в контексті всього СНД. «Такий підхід полегшив би завдання збуту для таких вітчизняних представників галузі, як Мотор Січ, для літаків Ан, що збираються в Україні та Росії», — говорить «Дню» аналітик інвестиційної компанії Foyil Securities Руслан Патлавський. За його словами, це матиме позитив і для політики. Адже Росія свого часу намагалася створити власний замкнутий цикл авіабудівництва, що негативно вплинуло б на українські підприємства. Обмін же пакетами авіакорпорацій допоможе двом країнам швидше порозумітися, вважає Патлавський.

Утім, не слід очікувати швидкого результату, попереджає аналітик... «Думаю, після заяв прем’єр-міністрів двох країн ця ідея ще довго й скрупульозно буде обговорюватися. На мій погляд, зробити це буде достатньо важко і на практиці займе досить багато часу. Якщо подивитися на спільні українсько-російські проекти по Ан-148, Ан-70: вони вже років зо 20 ведуться й досі не закінчені. Бо існує досить багато невирішених питань у плані інтелектуальної власності тощо... І наступного року певних практичних результатів від цієї домовленості не варто очікувати, — говорить Патлавський. — На мою думку, це займе три-п’ять років».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати