Як СЕО ставляться до відкриття ринку землі в Україні?
Європейська Бізнес Асоціація оприлюднила результати щорічного опитування генеральних директорів70% опитаних генеральних директорів членських компаній Європейської Бізнес Асоціації підтримують відкриття ринку землі та її продаж іноземцям, тоді як лише 30% респондентів — проти. Такі дані було отримано в межах дослідження Асоціації — індекс інвестиційної привабливості за другу половину 2019 року.
Земельне питання в Україні є доволі зарегульованим та заполітизованим. Тому насамперед важливо в питанні земельної реформи говорити про необхідність створення прозорих процедур та зниження рівня бюрократичних процесів. Очевидно, прозорий ринок землі потрібен для покращення інвестиційної привабливості України. Адже саме прозорість та передбачуваність регуляторного поля дуже важливі для іноземних інвесторів.
Відповідно до результатів інвестіндексу, лише 17% інвесторів вважають інвестклімат привабливим. А серед позитивних досягнень відзначають 9 складових. Йдеться саме про старт реформування ринку землі, стабілізацію політичної ситуації, стабільну національну валюту, реформування Податкової та Митної служб, запуск механізму концесії, початок роботи Вищого антикорупційного суду, зниження інфляції, скасування лімітів на репатріацію дивідендів, зростання купівельної спроможності громадян.
Так, аграрний ринок в Україні — інвестиційно приваблива сфера. Однак важливо мати комплексну стратегію як максимально ефективно та якісно використовувати цей ресурс з максимальною віддачею для країни.
Водночас для подальшого розвитку важливо забезпечити виконання базових змін у країні як підгрунтя для нормального розвитку. Про це бізнес-спільнота неодноразово наголошувала. І результати опитування вкотре підтвердили позицію. Так, 37% вважають інвестклімат радше несприятливим, а серед причин йдеться про: високий рівень корупції, слабку судову систему, відтік робочої сили, талантів та капіталу. Крім того, повільну дебюрократизацію бізнес-процесів, ситуація навколо Нацбанку та тиск з боку правоохоронних органів, потенційний зрив співпраці з МВФ, турборежим роботи нової влади та популізм.