За прибутком – у соціальні мережі
Компаніям слід приділяти більше уваги новим комунікаціям, свідчать дослідженняПроведене нещодавно об’єднанням Wetpaint/Altimeter Group дослідження 100 найдорожчих світових брендів продемонструвало, що компанії, які активно використовують соціальні мережі, торік у середньому досягли 18-відсоткового зростання прибутків, тоді як їхні антиподи, навпаки, зазнали у середньому збитків у 6%. Тож, уперше виявлено прямий зв’язок між фінансовими результатами та активністю компанії у сфері соціальних мереж.
У компанії Cisco, що в цьому дослідженні посіла 15-е місце, звертають увагу на таке сучасне правило: чим частіше компанія працює на умовах замовника, тим успішніше вона працює. «Гадаю, в нинішній ситуації навіть найбільші у світі компанії зрозуміли, що їм потрібно розширювати аудиторію потенційних клієнтів. Соціальні сайти можуть стати чудовим засобом донести до замовників ваші ідеї, вимагаючи для цього значно менше коштів, ніж традиційні канали зв’язку, — цитується в прес-релізі компанії директор із новітніх медійних засобів із відділу корпоративних комунікацій Cisco Жанетта Гібсон. — До того ж соціальні мережі допомагають компаніям залучати замовників і впливати на їхні погляди у небувалий спосіб».
А менеджер із соціальних мережних засобів із відділу корпоративних комунікацій Cisco Дінна Говоні вважає, що використання соціальних мереж допомагає швидше виконувати свої професійні обов’язки і розвивати спільну роботу. «Крім того, вони мають величезний вплив на торгівельну марку компанії, — продовжує Говоні. — Якщо ми не стежитимемо за тим, що кажуть про нас, то втратимо гігантські можливості для розвитку свого бізнесу. Дуже важливо демонструвати людям, що компанія дослухається до думки замовників і виявляє готовність до практичних кроків та змін».
Швидке поширення соціальних мереж у сфері особистого спілкування не викликає сумнівів не лише в передових країнах, а й в Україні. Хоча поки щось не чутно про настільки ж широке використання соціальних мережних засобів у корпоративному середовищі.
У компанії Reputation Capital Ukraine «Дню» підтверджують, що для великих іноземних компаній роль даного напряму PR дійсно велика. «Якщо перевернути назву Coca-Cola і прочитати її зліва направо, то арабське поєднання означатиме «Ні Мухаммеду! Ні Мецці!» — свідчило одне з безлічі повідомлень про відомого виробника, що поширювалися в соціальних мережах, — розповідає директор компанії Олег Кершіс. — Відсутність оперативного реагування на подібні численні вигадки рано чи пізно могла б негативно відбитися на репутації відомої компанії. Більше того, інколи в інтернеті доводиться стикатися не лише з «плітками», а й з уміло спланованими інформаційними атаками «доброзичливців». Тому використання такого каналу комунікацій, як соціальні мережі для оперативного інформування цільової аудиторії та моніторингу громадської думки, є виправданим». Та ж Coca-Cola, за словами Кершіса, ще 1998 року співробітничала із спеціалізованою компанією, яка відстежувала повідомлення в інтернеті.
В Україні ж різні PR-інструменти, що максимально використовують можливості соціальних мереж, будуть затребувані лише через кілька років, вважає експерт. Але їхня потрібність сумнівів не викликає. «У міру розвитку інтернету в Україні потенціал соціальних мереж лише збільшуватиметься, оскільки значущість цього каналу комунікації з клієнтами стає все актуальнішою, — пояснює директор Reputation Capital Ukraine. — Якщо компанія працює з продуктами або послугами, цільова аудиторія яких активно користується інтернетом та соціальними мережами, то не використовувати ці можливості було б нерозумно». Хоча при цьому також слід враховувати напрям діяльності компанії, а також недостатню поширеність інтернету в Україні — далеко не всім компаніям варто робити пошук фахівців із соціальних мереж своїм пріоритетом, попереджає Кершіс.
Але чи є тоді сенс сьогодні забороняти співробітникам користуватися соціальними мережами на роботі? «Це питання, — вважає Кершіс, — має прямий стосунок до корпоративної культури та організації роботи компанії — якщо у співробітників є час користуватися в робочі години соціальними мережами, то, можливо, є сенс переглянути організацію роботи?». «В будь-якому разі, блокувати доступ в інтернет нереалістично й безрозсудно», — додає він.