Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Запуск контейнерних перевезень зерновим коридором допоможе подолати транспортний колапс на польсько-українському кордоні

01 грудня, 13:07

Українська Рада Бізнесу закликає уряд і парламент прискорити запуск контейнерних перевезень через порти «великої» Одеси. Про це йдеться у відкритому зверненні коаліції, опублікованому в четвер, 30 листопада. Створення альтернативного шляху для імпорту й експорту вантажів допоможе вирішити проблему блокування польсько-українського кордону з боку Польщі.

Оскільки зараз змінилася концепція використання «зернового коридору», зокрема, з середини вересня цей коридор діє без участі росії і без необхідності погодження переліку товарів та судна які заходять в порт - варто завести міжнародні контейнерні лінії в порти Великої Одеси для перевезень готової української продукції та розвантаження західного кордону.

Це позитивно вплине на вартість логістики, покращить позиції українських продовольчих та інших товарів на зовнішніх ринках, сприятиме збільшенню загальних обсягів експорту, йдеться у зверненні. Таке рішення більш ніж на половину розвантажило б автомобільні пункти пропуску та зменшило черги на західних кордонах, зокрема, з Польщею, наголошують в УРБ.

153 судна, що перевозять понад 5,6 мільйона метричних тонн зерна та інших вантажів, пройшли Чорноморським гуманітарним коридором України з вересня по 24 листопада 2023 р.

Серед галузей, які постраждали від блокування кордону, - імпортери риби і морепродуктів.

 «Оскільки українські компанії-імпортери через польських страйкарів не можуть вивезти рибну продукцію, яка призначалась для України, в портах країн, що мають вихід до Балтійського моря (Польща, Гданськ; Литва, Клайпеда; Рига, Латвія і т.д.) вже спостерігається логістичний колапс та криза. Місця для нових контейнерів не вистачає, судна стоять на рейді в очікуванні звільнення місць для вивантаження. Зриваються строки доставлення інших вантажів», - зазначається в заяві.

Станом на зараз продукція, що експортується морем, йде через польські порти, що призводить до зростання вартості логістики й негативно впливає на конкурентоспроможність українського експорту. У порівнянні з довоєнним періодом, такий обхідний маршрут збільшив вартість перевезення продукції на 45 % - 100%, стверджують в УРБ.

На черговому засіданні Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві 16 листопада міністр аграрної політики та продовольства М. Сольський запропонував експортерам самостійно вести перемовини з контейнерними міжнародними лініями. Але  експортери не зможуть самостійно домовитися з контейнерними перевізниками, наголошується у зверненні, оскільки йдеться про роботу в ситуації підвищеної небезпеки, і перевізники чекають на конкретні кроки від влади (щодо страхування, гарантій та ін.)

Заведення міжнародних контейнерних ліній на маршрут «зернового коридору» та розширення переліку продукції, що перевозиться цим коридором, вирішить проблему колапсу на західному кордоні.

Довідково.

Українська Рада Бізнесу – коаліція, яка об’єднує 110 бізнес-асоціацій різних галузей економіки. На форумі, який відбувся в жовтні 2022 року, УРБ спільно з Національною бізнес-коаліцією ухвалили ТОП-10 пріоритетів українського бізнесу. 

 

 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати