35 — це багато чи мало?
Новий сезон для Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра — особливий...Восени театр відзначить своє 35-річчя. Дата відкриття нового сезону — 7 вересня — для всіх «лівобережців» історична (цього дня відбувся перший збір трупи нового київського театру). Попри свій вже «зрілий» вік і солідний академічний статус, Театр драми і комедії не схильний «спочивати» на лаврах своєї популярності, а з року в рік підтверджує свою репутацію молодого творчого організму, залишаючись співзвучним часові, завжди уважним до людини й життя, чуйно відгукуючись на актуальні проблеми. Часом вистави театру бувають провокаційними, але вони завжди інтелектуальні, схиляють до роздумів і часто-густо сповнені іскрометного гумору. Творчі плани театру на новий сезон — підтвердження цього.
Відкриває сезон «Любов із прицілом!?» за іронічною комедією відомого ізраїльського драматурга Ханоха Лєвіна «Ѓендлярі гумою». Театр подає нову редакцію вистави в постановці режисера Олексія Лісовця.
А першою прем’єрою стане вистава «Чого хочуть жінки?» Андрія Білоуса. Дослідженням усіх аспектів цього важливого, але, як підказує історичний досвід, нез’ясовного питання, ще наприкінці минулого сезону режисер почав займатися на основі безсмертних античних комедій Арістофана «Лісістрата» та «Жінки в народному зібранні».
Олексій Лісовець звернувся до п’єси відомого іспанського поета і драматурга Алехандро Кассона «Дикун. Третє слово». Складовий і звивистий, романтично піднесений, а часто-густо й по-комедійному кумедний шлях від лютої ненависті до всепоглинаючого кохання і становить сюжетну канву майбутньої вистави. А в основі всього — усвідомлення простої істини: сенс людського існування можна висловити всього лише трьома словами: Життя. Смерть і... Кохання.
Дмитро Богомазов планує відкрити широкій публіці дивовижний світ і самобутніх героїв прози Юрія Коваля — російського радянського письменника, поета і сценариста. Книжки Коваля перекладено кількома європейськими мовами, а також китайською та японською. За багатьма його творам знято і продовжують знімати фільми і мультфільми, а Арсеній Тарковський, Белла Ахмадуліна, Юрій Норштейн були палкими шанувальниками його творчості. Але, на жаль, ім’я цього письменника не дуже добре знайоме сучасному читачеві і глядачеві. Своєю новою постановкою Д.Богомазов має намір це виправити.
Дедалі впевненіше заявляє про себе й нове режисерське покоління — вистави в постановці молодих учнів Едуарда Марковича Митницького також у найближчих планах театру. Режисер Тамара Трунова, що випустила минулого сезону «неординарних» «Двох пані у бік півночі», працюватиме над п’єсою Патріка Марбера «Близькість». Патрік Марбер — автор сучасної британської «нової драми», якого європейські критики порівнюють ні мало, ні багато з Чеховим. «Близькість» — найвідоміша п’єса витримала сотні постановок у багатьох країнах світу. У центрі уваги автора — сучасні молоді люди у пошуках близькості — сучасні стосунки, ѓендерні ситуації і відверті міркування про природу потягу та секс.
Молодий режисер Тамара Антропова презентує дотепний погляд відомого українського автора Анатолія Крима на життя за вікном у його новій п’єсі «Жіноча логіка», красномовна назва якої не потребує коментарів.
У репертуарному портфелі театру також іронічна мелодрама «Випадковий дотик» молодої американської письменниці-драматурга Джинн Керр. Це сповнена гумору історія: про сивину в бороду... про кризу родинних стосунків, про щастя і звичку, яка інколи і є щастям. Над п’єсою під керівництвом свого вчителя Е. Митницького планує працювати молодий режисер Валерія Айдіна.
Художній керівник театру Едуард Митницький, продовжуючи роботу над п’єсою Теннессі Вільямса «Орфей спускається в пекло», сфокусує свою увагу на дослідженні складного світу людських взаємин і глибокому філософському осмисленні однієї з найважливіших його категорій — свободи, свободи в особистому й суспільному аспектах.
На жаль, у новий сезон Театр драми і комедії входить не без втрат: театр позбавили лабораторно-експериментального майданчика «Вільна сцена» (на вул. Гончара, 71). Можна лише висувати припущення щодо причини такого рішення можновладців і того, кому могло «впасти в око» це приміщення. Але факт залишається фактом — єдину на сьогодні сцену в Києві, яка була орієнтована на молодих і давала режисерам-початківцям і акторам можливість робити свої перші кроки у професії, — закрито! Адже майже половина афіші ІІ Всеукраїнського фестивалю молодої української режисури ім. Леся Курбаса, що відбувся в Києві навесні цього року, складалася з вистав «Вільної сцени». І найвищою нагородою форуму було відзначено виставу, випущену на цій сцені («Білі ночі кохання» за Ф.Достоєвським Андрія Попова, студента режисерського курсу Е.М. Митницького).
Але, незважаючи на труднощі, театр не має наміру відмовлятися від своєї «молодіжної» програми і планує за змоги перенести всі вистави для показу на малу сцену. Першою стане «Бридкий» у постановці студентки Митницького Валентини Сотниченко (16 вересня виставу буде показано у шоукейсі молодої режисури фестивалю «Гогольфесть»). Також в афіші шоукейсу є ще одна вистава учениці Едуарда Марковича — режисера Тамари Трунової «Дві пані в бік півночі», яка відбудеться 14 вересня.
У вересні театр стане учасником ще двох фестивалів. «Дзвінок із минулого» покажуть на VI міжнародному фестивалі «Театр. Чехов. Ялта» у Криму, а виставу «Дні пролітають зі свистом» запрошено на Міжнародний театральний фестиваль «Сцена на перехресті» в м. Пловдіві, Болгарія.
Лауреата торішньої театральної премії «Київська пектораль» — виставу «Опискин. Фома!» у жовтні буде показано на ХХІІІ Міжнародному фестивалі «Слов’янські театральні зустрічі» в м. Чернігові.
На публіку чекає насичений сезон. Театр планує нові прем’єри і яскраві театральні події, тому з нетерпінням чекає нових зустрічей з головними своїми друзями, шанувальниками та критиками — нашими глядачами і хоче подарувати їм нові враження.