Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Архітектура хору

У Києві вперше виступив один із провідних вокальних колективів світу: агентство «Ухо» привезло хор Ars Nova Copenhagen під керівництвом Пола Хіллієра
19 березня, 10:55
ФОТО ARSNOVA.DK

Данський Ars Nova Copenhagen - найвідоміший камерний хор Скандинавії. Існує з 1979 року. Лауреати премії «Греммі» (2010). Хор складається з дванадцяти виконавців і спеціалізується як на ренесансному, так і сучасному репертуарі, регулярно гастролює в Європі, Азії, Північній і Південній Америці, співпрацює з кращими диригентами світу. У різні роки його учасники ставали лауреатами Danish Music Critics 'Artist's Prize, Diapason d'Or і Danish Grammy. Записи Ars Nova виходять на найвідоміших лейблах - Kontrapunkt, Naxos і Dacapo.

З 2003 року Ars Nova керує Пол Хіллієр, не менша знаменитість у світі академічного вокалу. У 1974 році Хіллієр заснував ансамбль свого імені The Hilliard Ensemble, 1990 року «Театр голосів», у 2001-2008 рр. керував Національним філармонічним хором Естонії, з 2008-го по сьогоднішній день - Національним камерним хором Ірландії. Підготував більше 60 записів на лейблах ECM, Harmonia Mundi, EMI, Finlandia і Hyperion. Двічі удостоювався премії «Греммі» (2008 і 2010). Є одним із провідних світових фахівців з ранньої музиці, 1997 року видав монографію про музику видатного естонського композитора Арво Пярта. Співпрацював з більшістю значних композиторів сучасності. Кантата Девіда Ленга The little match girl passion, написана для Хіллієра 2008 року, отримала Пулітцерівську премію. У листопаді «Ухо» представило її українську прем'єру у Кирилівській церкві.

На своєму першому виступі в Україні Ars Nova представив нову програму, побудовану навколо творів Пярта, Еккарда і Хіндеміта.

Зал Будинку архітекторів був заповнений. Перед входом запитували зайвий квиток, що в Києві на концертах академічної музики трапляється нечасто. Хор складається з шести співаків і шістьох співачок, і, схоже, немає твору, який вони не могли б виконати на найвищому рівні, але краса їхнього концерту не тільки у виконавському рівні, а у внутрішній драматургії вечора, в тому, як була побудована програма. У ній були сусідами роботи сучасних композиторів і середньовічні (ІХ, Х, ХІІ ст.) сакральні твори: хорали невідомих авторів з абатства св. Марціалла (Лімож), написані в минулому десятилітті мініатюри Пярта, середньовічна драма «Плач Рахілі», «Меса» американського компоніста Пола Хіндмета (1963), проте весь концерт сприймався як єдиний твір - цілісний і заворожуюче красивий. Це - зовсім інша філософія співу, ніж та, що переважає на наших широтах, і побачити її в настільки майстерному втіленні - справжній подарунок.

Цикл «Архітектура голосу» - це спроба дослідити вокальні практики в міському просторі. Концерти проходять щоразу в іншому місці - часто прямо не призначеному для виконання музики.

Наступний концерт «Архітектури» відбудеться 29 квітня: українська прем'єра моноопери Бориса Філановського Scompositio, що є спробою музичного дослідження шизофренії. А найближчий концерт, організований «Ухом», - 29 березня, в концертному залі готелю Fairmont. Прозвучать кантата Максима Коломійця на вірші засновника дадаїзму, французького поета Трістана Тцара і твори сучасного німецького композитора Йоханнеса Шольхорна у виконанні ансамблю Nostri Temporis.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати