Перейти до основного вмісту

«Iнтимне життя» по-франківськи

22 квітня, 00:00

22 квітня в театрі ім. І.Франка відбудеться прем'єра вистави «Інтимне життя». Її поставлено Володимиром Опанасенком за однойменною п'єсою відомого англійського комедіографа Ноеля Кауерда. Три десятиріччя цей твір називають хітом сценічних підмостків.

— Володимире Дмитровичу, чому «Інтимне життя» ви вирішили поставити саме сьогодні? Чим вас привабила п'єса Ноеля Кауерда?

— Вас дуже здивує моя відповідь. Тому, що п'єса абсолютно безідейна! Мені здається, що сьогодні треба дати можливість публіці відвернутися від її повсякденних проблем, переключитися на заморські пристрасті. З одного боку вони близькі, загальнолюдські, а з іншого — не з нашого життя. Дві пари. У них непрості і заплутані стосунки між собою. Сама дія розвертається на одному з курортів Франції. «Дивний» медовий місяць вийшов у містера і місіс Прінн і подружжя Чейз. Вони милі, трохи ексцентричні люди. Постійно сваряться. Потім з'ясовується, що колись місіс Прінн була дружиною містера Чейза... Поступово публіка починає співпереживати, стежити за ходом розгортання подій. У фіналі з героями навіть шкода розлучатися.

Мені сподобався стиль п'єси Н.Кауерда. За кількістю постановок він один з найрепертуарніших драматургів, стоїть на третьому місці після У.Шекспіра і А.Чехова. У Великій Британії «Інтимне життя» вже кілька десятиріч не сходить з театральних підмостків. До речі, першими її грали Лоуренс Олів'є і сам Ноель Кауерд (адже він був не тільки письменником, а й професійним актором). На Бродвеї виставу спеціально поставили для Ліз Тейлор і Річарда Бартона. П'єса мені чимось нагадала комедії Оскара Уальда.

Для нашого театру її переклав Олексій Дроздовський. Років сім вона припадала пилом у мене в письмовому столі. Я все чекав, що от — відкриється мала сцена, і тоді є резон поставити «Інтимне життя». Скажу відверто — п'єса камерна, її важкувато грати у великому залі. По-моєму, в нашій редакції виходить легка, симпатична вистава. Нехай публіка порине в інше життя, без соціальних потрясінь.

— П'єсу Н.Кауерда в різних країнах грали під різними назвами. Останній приклад — театральний дебют Тетяни Догілєвої в театрі «Російської антрепризи» названо «Місячним світлом» і показано нещодавно київській публіці. Назва «Інтимне життя» — це «гачок» для глядачів?

— Ноель Кауерд сам назвав свій спектакль «Інтимне життя». Я вважаю, що це дуже вірна назва, котра розкриває суть даного твору. У своєму інтерв'ю Т.Догілєва підкреслювала, що вона зробила власну редакцію. Текст перекладав її чоловік М.Мішин. Право кожної творчої людини шукати свою родзинку. Я постановку пані Тетяни не бачив, тому не можу судити на скільки вона їй вдалася. Я ніколи під час репетицій не дивлюся чужі роботи. Саме тоді з'являється простір для імпровізації, ти не скутий знахідками іншого. Зате фільм про Ліз Тейлор мені цікаво було подивитися. У невеликому епізоді, коли актори кланяються, показано фрагмент з «Інтимного життя». Чимось невловимим декорації виявилися схожі.

— Чи були для вас режисерські труднощі в цій постановці?

— Цю п'єсу нам довелося скорочувати, оскільки вона дуже велика. Але ми не спрощували сюжет, а зробили його більш динамічним. І сама постановка стала інакше звучати, «заграла» в новій театральній формі. Ще знайомлячись з п'єсою, уявляв, хто кого міг би зіграти. Я досить добре знаю потенціал і можливості кожного актора. Тому попадання в роль відбулося буквально з перших репетицій. У головних ролях у нас зайняті провідні майстери-франківці: Лесь Задніпровський, Володимир Нечипоренко, Людмила Смородина, Ірина Дорошенко, Інна Капинос і Наталя Ярошенко.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати