Перейти до основного вмісту

Каталонці познайомилися з українським кінематографом

Уперше у місті Льорет-де-Мар відбулися «Дні українського кіно в Іспанії»
26 вересня, 17:28
ПОСТЕР «ЛЮДИНИ З КІНОАПАРАТОМ» — НАЙВІДОМІША РОБОТА ЗНАМЕНИТОГО ДОКУМЕНТАЛІСТА ДЗИҐИ ВЕРТОВА (ЦЯ СТРІЧКА УВІЙШЛА ДО ВСІХ КІНОХРЕСТОМАТІЙ СВІТУ!) / ІЛЮСТРАЦІЯ З САЙТА NOTIMECOMMUNITY.HIBLOGGER.NET

На узбережжі Коста-Брави покази відбувалися (за підтримки Центру Довженка та Державного агентства України з питань кіно) під час Фестивалю документального туристичного кіно «Світ мандрів».

Українська ретроспектива складалася з 10 картин 1929—2012 років, тематично та сюжетно пов’язаних з подорожами: «Людина з кіноапаратом» (1929), «Якось улітку» (1936), «Білий птах з чорною ознакою» (1971), «Довгі проводи» (1971), «Мамай» (2002), «ТойХтоПройшовКрізьВогонь» (2011), «Істальгія» (2012), «Моя країна Україна» (2012). Окремо в конкурсі змагалися українські стрічки — «Розова-берьозова» і «Подорож до залізних птахів» (режисер Марина Гришай), «Повернення» (режисер Олександр Ратій), Valtari, «Смерть моряка річкового флоту», і «У вас дім далеко від нас» (режисер Анжела Богаченко).

Показ відкрила відреставрована версія фільму Дзиґи Вертова «Людина з кіноапаратом» у новому музичному супроводі квартету Віталія Ткачука. Картина розказує про один день людини, яка мандрує містом з кіноапаратом і знімає навколишнє бурхливе життя... Це — найзнаменитіший твір знаменитого документаліста Дзиґи Вертова, яким він запам’ятався більшості глядачів і увійшов до всіх кінохрестоматій світу!

— Цей проект проводили спільно з Асоціацією «Руський дім в Каталонії», яким керують наші співвітчизниці Віра Новосьолова та Олена Гвоздєва, які майже 20 років тому переїхали з Києва до Льорет-де-Мар на Коста-Браві. Нас познайомив генеральний директор МКФ «Молодість» Андрій Халпахчі. У них давно було бажання провести покази української програми в рамках їхнього невеличкого Фестивалю туристичного кіно, — розказав заступник генерального директора Національного центру Олександра Довженка Іван КОЗЛЕНКО. — Так, навесні в Барселоні ми погодили спільне проведення ретроспективи. Центр склав програму, оцифрував стрічки, які досі існували лише на негативних плівках. Так виник цей проект — як «пілотний» великої української ретроспективи в Каталонії, що має відбутися навесні наступного року в Барселоні.

Нині за кордоном про наш кінематограф майже нічого не знають — відомі лише деякі фільми як частина масиву «радянського» чи «російського» кіно. Наше кіно — це наша ідентичність, і водночас — найкращий спосіб промоції української культури у світі.

Прем’єрну масштабну програму циклів українського кіно в Барселонській та Мадридській фільмотеках нині тільки формують. За словами Івана Козленка, покази мають відбутися натомість у Києві, адже заплановано паралельно ретроспективу каталонського та іспанського кіно.

Очільник програм фільмотеки Каталонії у Барселоні Октаві Марті Колль, під керівництвом якого нині обирають фільми для циклу українського кіно, переконаний, що каталонці мусять побачити кращі стрічки українських кінематографістів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати