Кіно про «заробітчан»
На Буковині тривають зйомки стрічки «Гніздо горлиці»![](/sites/default/files/main/articles/21052014/10kino.jpg)
Тема виїзду українців на заробітки за кордон давно посідає чільне місце у переліку проблем нашої країни. «Гніздо горлиці» — один із найактуальніших кінопроектів, який має на меті показати реальну ситуацію міграції. Нагадаємо, на 66-му Каннському фестивалі цей проект було представлено в межах Українського національного павільйону.
За словами директора знімальної групи Андрія Полікашкіна, «Гніздо горлиці» — український національний продукт виробництва ТОВ «Продюсерський центр «ІнсайтМедіа». Компанія вже декілька років знімає (в тому числі у Чернівцях) українські національні фільми, серед яких: «ТойХтоПройшовКрізьВогонь», «Іван Сила» та ін. Державне агентство з питань кіно виділило 50% від суми 16 мільйонів гривень. Другу частину видатків узяв на себе «Продюсерський центр «ІнсайтМедіа».
Картина знімається за сценарієм чернівецького письменника Василя Мельника, переможця конкурсу «Коронація слова-2011». Головна героїня Дарина — українська заробітчанка з Чернівців, повертається з Італії додому в непростий для неї час: вона стоїть перед важким вибором — зберегти дитину і зруйнувати свою сім’ю в Україні чи повернутися до родини, зробивши аборт?
— Дарина — сильна жінка, — розповідає виконавиця ролі головної героїні відома київська актриса Молодого театру Римма ЗЮБІНА. — Дарина, як і тисячі українок, вирішує їхати за кордон на заробітки. Мені цікаво грати цей образ. Наші жінки ніколи не стояли осторонь, вони вміють мобілізуватися у важкий час, коли треба зробити рішучий крок...
Режисер фільму Тарас Ткаченко, знаний як автор ігрових короткометражок «Кохання до зрадливої Нюськи» (альманах «Зроблено в Україні») та «Собачий вальс SaveFrom.net» (альманах «Закохані в Київ SaveFrom.net»), говорить: «Тема сценарію Василя Мельника проста і зрозуміла — це історія «західняків», які змушені роками працювати за кордоном, аби прогодувати свою родину. В цій історії немає спекулятивності, швидких висновків. Нам треба зробити кіно для глядача, для звичайної жінки, яка би в героїні впізнала себе. Окрім того, привабливою видалася ідея: нарешті піднятися з рівня короткого метра на рівень повного метра».