«Кінотавр» у новому форматі
Травневе буйство наповнених зірками світового кіно Канн, купаючи їх у променях сонця та слави, передує великому літньому фестивальному марафону. У нього з задоволенням включаються і професіонали, які подають на суд високого журі свої нові роботи, і глядачі. Останні, у свою чергу, діляться на навколофестивальних болільників, телекіногурманів та зацікавлених читачів новин культури. Моє завдання ввести вас, дорогі читачі, у повсякденний перебіг фестивального життя; дати зрозуміти відчуття свята, як кажуть, з перших рук; познайомити з цікавими співрозмовниками. І розмови наші торкатимуться не лише фестивалів, не тільки кіно, а й усього, що відбувається в культурному житті нашої країни, близького і далекого зарубіжжя. Більш того, я сподіваюся на зворотний зв’язок і підказку тем, які вас хвилюють.
Отже, завтра зірковою доріжкою, прокладеною 16 років тому Марком Рудинштейном, яка веде до Зимового театру м. Сочі, пройдуть улюблені і тi, які подають надії режисери, актори, сценаристи, — композитори — всі, хто складає сьогодні величезний загін індустрії кіно Росії. Так, на жаль, на відміну від нас, у Росії рік у рік кіновиробництво набирає темпів. Напевно, тому, що там уже давно зрозуміли, наскільки це могутня ідеологічна зброя. І щоб воно служило на благо країни, її політики та чиновники подарували кіногалузі законодавчу основу.
З минулого року «Кінотавр» змінив господарів. Ними стали Олександр Роднянський та Ігор Толстунов. Вони спочатку змінили ідеологію фестивалю. З програми зник міжнародний конкурс, ставка на вітчизняне кіно, хороше і різне. Бізнес-підхід — існування продукту стимулює процес просування його на внутрішній та зовнішній ринки.
Фестиваль цього року дещо скоротив свої терміни, але не за рахунок наповнення, а за рахунок темпоритму. На відкритті буде показано нову роботу Павла Лунгіна (володаря Головного призу «Кінотавра» минулого року) — «Острів», з Петром Мамоновим, Дмитром Дюжевим, Ніною Усатовою та Віктором Сухоруковим у головних ролях.
В основному конкурсі, журі якого очолив відомий сценарист, голова Міжнародної федерації кінематографістів, Рустам Ібрагімбеков, 14 різножанрових картин. Серед них нові роботи кіноідеолога національної ідеї Олексія Балабанова та романтичного «сміхотворця» Олександра Рогожкіна, кіноінтерпретатора Дар’ї Донцової Юрія Мороза та режисерський дебют відомої сценаристки, співведучої «Школи лихослів’я» Дуні Смирнової.
Короткий метр виділено в окремий конкурс, його судить своє журі, яке очолює Віталій Манський. У цьому конкурсі фільм нашого Степана Коваля «Злидні» і ще понад два десятки картин. В основному — дебюти.
Найбільший кінозал просто неба, на Театральній площі м. Сочі, представить лідерів прокату 2005—2006 рр. — від «9 роти» Федора Бондарчука до «Сволочей» Олександра Атанесяна.
У позаконкурсній програмі «Кінотавра» кілька спеціальних проектів. Андрій Плахов назвав свою програму «Російська ейфорія», включивши до неї найцікавіші фільми останнього часу — «Вдих-видих» Івана Дховичного, «Гарпастум» Олексія Германа-мол., нову роботу призера минулорічних «Кінотавра» та Венеції Олексія Федорченка «Шошо» тощо.
Микола Ізволов підготував проект «Повернені шедеври», присвячений реконструкції загиблих фільмів. В «Антології російського кіно» можна буде побачити документальні цикли Маріанни Киреєвої. У «Синьому фантомі» експериментують Борис Юхананов і компанія. При такій масштабній програмі не загубилося документальне кіно, яке покажуть у традиційній рубриці «У дзеркалі документа». Ще два проекти наповнені кіно 90-х та ленінградською школою.
Культурна програма засліплює іменами своїх учасників — від неперевершеного Юрія Башмета до джазових віртуозів Ігоря Бутманаї Ніно Катамадзе.
Буде про що і буде з ким поговорити.