Перейти до основного вмісту

Між серйозним і легким

31 травня у Києві відбудеться «Американський вечір»
24 травня, 17:04
ДО РЕЧІ, МЕЛОМАНАМ НАШОЇ СТОЛИЦІ П’ЄР-ЛОРАН ЕМАР ЗАПАМ’ЯТАВСЯ ВРАЖАЮЧИМ КОНЦЕРТОМ, ЯКИЙ ФРАНЦУЗЬКИЙ ПІАНІСТ ВИКОНАВ У КІНЦІ БЕРЕЗНЯ МИНУЛОГО РОКУ В НАЦІОНАЛЬНІЙ ФІЛАРМОНІЇ УКРАЇНИ / ФОТО НАДАНО ПРЕС-СЛУЖБОЮ БЕРЛІНСЬКОГО ФІЛАРМОНІЧНОГО ОРКЕСТРУ

Це показ запису гранд-концерту Берлінського філармонічного оркестру. Нагадаємо, вже вчетверте захід триває у рамках спільного с Goethe-Institut проекту Digital Concert Hall. Цього разу слухачі у просторі Plivka почують програму з яскраво танцювальним наповненням, яка називається «Американський вечір». Її виконають зірки світової сцени — оркестр Берлінської філармонії під орудою диригента Інго Метцмахера, соліст — піаніст П’єр-Лоран Емар.

За словами куратора проекту, музикознавця Любові МОРОЗОВОЇ, «центральна ідея вечора — стирання межі між «серйозною» та «легковажною» музикою, запрошення у концертний зал тих стилів та жанрів, від яких традиційно відхрещувалася аристократична культура. Так, знаменитий піаніст П’єр-Лоран Емар зіграє свою партію у Симфонії №4 для фортепіано, оркестру та мішаного хору Чарльза Айвза. Це грандіозна та надскладна партитура, яка була написана ще у 1901 р. Її називають «пророчою» щодо розвитку симфонізму протягом всього XX ст. Автора твору можна назвати композитором-новатором свого часу. Він любив дисонанси і одним з перших випробував у своїй творчості чимало модерністських засобів, а також часто цитував американський фольклор, гімни, духовну музику...

У програмі популярний американський композитор Джордж Гершвін буде представлений «Кубинською увертюрою»(1932). «Гершвін попрацював із елементами джазу таким чином, щоб впустити їх у концертний зал, — підкреслював Інго Метцмахер, анонсуючи концерт, який відбувся восени 2012 р. — Але це не легковажний автор: він був другом Арнольда Шенберга, знав про всі нові музичні тенденції та був присутній на американській прем’єрі «Воццека» Альбана Берга».

На вечорі лунатиме музика Джорджа Антейла — це рідко виконуваний американський автор-авангардист, можливо, через те, що писав для нестандартних інструментальних складів. Його «Джаз-симфонія» (1955) — надзвичайно енергетична та іронічна музика, що складена з десятків коротких танцювальних фрагментів (кожен у своєму темпі та стилі).

Зачарують слухачів Симфонічні танці з відомого мюзиклу «Вестсайдська історія» Леонарда Бернстайна — це справжній шедевр оркестрування. До речі, не зважаючи на успішну диригентську кар’єру, Бернстайн ніколи не виконував свої твори і не любив про них говорити. Та Симфонічні танці все ж стали дуже популярними і без втручання їх автора — це твір, який упізнається з перших нот!

ДОВІДКА «Дня»

Інго Метцмахер — Генеральний музичний директор Гамбурзької державної опери, головний диригент та мистецький керівник Берлінського німецького симфонічного оркестру та Нідерландської національної опери в Амстердамі. З 2016 року — інтендант Kunst Fest Spiele Herrenhausen в Ганновері.

П’єр-Лоран Емар — всесвітньо відомий піаніст, лауреат Музичної премії Ернста фон Сіменса (2017). Меломанам нашої столиці цей французький музикант запам’ятався потрясаючим концертом, який він виконав у кінці березня минулого року в Національній філармонії України, виступаючи разом із Симфонічним оркестром філармонії під орудою Миколи Дядюри, виконуючи П’ятий концерт Л. Бетховена і «Фантастичну симфонію» Г. Берліоза («Епізод із життя артиста»).

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати