НАТО не могло вчинити інакше...
Предраг МАТВЕЄВИЧ, письменник, Хорватія:
— Вісім років тому я поїхав з Югославії. Для мене було важко продовжувати жити в цій країні. Я народився в Мостарі, мій батько, білогвардієць, приїхав туди з Одеси 1921 року. Для моєї сім'ї складна ситуація в Югославії склалася не вперше — 1948 року, коли між Югославією і Радянським Союзом стався конфлікт, для сімей, які ще говорили по-російськи, існувала небезпека. Дуже часто таких людей, вважаючи за п'яту колону, виганяли в Угорщину, звідки Сталін відправляв їх у ГУЛАГ. Там загинули мої дядько і дідусь, моя бабуся збожеволіла. Я поїхав тому, що у мене не було можливості для повної самореалізації. Мій батько — російський українець, мати — хорватка. Зазвичай такі змішані сім'ї страждали. Моя дружина, донька офіцера білої армії, також потрапила в таку ситуацію. Ви в Україні мало знаєте про дітей білих. Нас вважали зрадниками. У соціалістичних країнах наші батьки були контрреволюціонерами. Після того як я покинув Хорватію, чотири роки викладав порівняльні слов'янські літератури в університеті Сорбонна в Парижі. Потім мене запросили до Риму, де зараз викладаю порівняльні слов'янські літератури в університеті Соп'єнца. Ми виїхали з Югославії, люблячи її. Це була позитивна країна, дуже багато хто з нас любив одне одного, не були всі націоналістами. На жаль, у Сербії спалахнув такий гострий націоналізм, до влади прийшов такий орієнтальний сатрап Мілошевич, такий божевільний Туджман. На жаль, Мілошевича підтримують серби. Перша жертва Мілошевича — це сербський народ, який я люблю, який дуже добре після революції прийняв українців, росіян... Але підтримувати Мілошевича — божевілля. Це кримінальна людина. У Сребрениці його армія розстріляла 7 тисяч боснійців. У хорватських Вуковарах почалася війна. Бог знає скільки людей убили. Три з половиною роки була облога Сараєво. По місту стріляли, кидали гранати. Це було жахливо. Все це зробив Мілошевич. Як можна його підтримувати? І ще. Про який православно- християнський союз може йтися? Я, звісно, не проти віри. (Мій батько був православним. За кілька місяців до цієї війни він помер. У його домі залишилося 20 листів Бердяєва, які він написав своєму юному учневі. Можливо, ніколи їх більше не знайдемо.) Але хіба можна в кінці ХХ століття робити такі союзи? Віра і політика — це різні речі.