Нова сторінка «Берегині»
Ільїна Генсіцька виграла конкурс і очолить Київський театр українського фольклоруМинулого тижня в Департаменті культури Київської міської державної адміністрації відбувся конкурс на заміщення посади директора — художнього керівника театрально-концертного закладу культури «Київський академічний театр українського фольклору «Берегиня», який виграла Ільїна Генсіцька.
Театр «Берегиня» — це єдиний в Україні професійний колектив, який займається вивченням та пропагандою автентичного фольклору нашого народу і сценічними засобами відтворює втрачені історичні цінності: народні обряди, звичаї, ритуали як важливі пласти духовної культури нації... Про те, чому Генсіцька пішла з «Колеса», яким бачить у майбутньому «Берегиню» і найближчі плани «Дню» розповіла пані Ільїна.
— Майже 15 років я працювала в Київському академічному театрі «Колесо» як керівник літературно-драматичної частини театру. Це фактично половина життя колективу, — розказала «Дню» І. Генсіцька. — За ці півтора десятки років змінився не лише театр «Колесо», змінилася театральна ситуація загалом. Можу сказати, що саме цей театр навчив мене всього того, що я вмію — рахувати бюджети, бути частиною команди по організації фестивалів, шукати гранти й можливості для реалізації творчих ідей...
Я дуже вдячна художньому керівнику «Колеса» Ірині Кліщевській. Все, що вмію робити в театрі, завдяки саме Ірині Яківні — вона і вчила, і дозволяла вчитися й експериментувати. Чесно скажу, що її «благословення» було для мене дуже важливим. Настав час, і всі зрозуміли, що мені варто рухатись далі. Жити за звичним сценарієм було не зовсім комфортно. На той час з’явилася можливість спробувати себе в конкурсі. І я спробувала...
Не буду лукавити, скажу, що театр «Берегиня» був для мене своєрідною terra incognita — щось колись бачила, щось колись чула. Довелось зануритися у своєрідну дослідницьку роботу, щоб намалювати собі картину сьогоднішньої «Берегині». Фактично театр завмер на певному етапі свого існування. Хоча при сьогоднішньому театральному бумі та шаленій зацікавленості фольклором саме «Берегиня» має колосальний потенціал для розвитку. Тому ми будемо багато працювати і над створенням цікавого репертуару, і над маркетинговою та PR-стратегіями, почнемо роботу зі створення впізнаваності колективу. Будуть вистави-копродукції (є і ідеї, і пропозиції), вже цього року спробуємо взяти участь у кількох фестивалях. Хочеться рамки формулювання «театр українського фольклору» розширити, не зациклюючись виключно на музичному аспекті.
Оскільки етап підписання контракту ще триває, то активні перемовини з режисерами та художниками щодо постановок розпочнуться через певний час, хоч не стану приховувати, що такі розмови ведуться.
«День» вітає пані Ільїну з новим кроком у її кар’єрі й бажає, щоб Київський академічний театр українського фольклору «Берегиня» під її керівництвом став аншлаговим майданчиком.