Особливості національного гендеру
Сьогодні в Українському домі розпочинається культурно-мистецька акція «Анна, Роксолана, Марія», у рамках якої відбудеться виставка старовинних жіночих портретів та прикрас, а також поетична вистава «Храм для двох» української поетеси Антонії Цвіт (авторська імпровізація за поемою «Корона Євпраксії»). Експозиція виставки унікальна тим, що на ній можна подивитися твори не лише з київських музеїв — «Софії Київської», Національного художнього та Київського музею російського мистецтва, а й з музейних зібрань інших міст України. Кияни мають рідкісну нагоду побачити унікальний портрет Роксолани (невідомий художник XVIII століття) з Львівського історичного музею, а також твори з колекцій Національного етнографічного музею «Переяслав», художніх музеїв з Полтави й Вінниці, Львівської картинної галереї та Національного музею у Львові. Багато з представлених на виставці експонатів вперше не тільки виставляються в Києві, але й просто залишають стіни рідних музеїв. Прикметно, що поряд із портретами світських дам та легендарних красунь виставлено ікони «Зачаття Богородиці», «Богоматір нев’янучий цвіт», «Богоматір з немовлям» (колекція Національного художнього музею). Можливо, це натяк на те, що, попри незворотні завоювання фемінізму, жінка й досі відчуває себе не тільки дружиною, матір’ю та повноцінним членом суспільства, а й, скромно кажучи, просто божеством.