Повернення нонконформіста
«Смислові ігри» художника Антона Соломухи представляють у «Карась Галереї»У світі Антона Павловича радше визнають як французького художника, однак він — українець. Студентом Київського художнього інституту А.Соломуха вивчав філософію релігії та водночас був учнем у майстерні легендарної Тетяни Яблонської. Світогляд і прагнення митця формувалися завдяки впливу Сергія Параджанова. У 1970-х влада бере Антона «під приціл» і Соломуха емігрує у Францію, де експериментує з естетичними формулами.
Опісля динамічних Вашингтона, Філадельфії та Нью-Йорка художника починає вабити класика. У цей період є прикметною робота на запрошення знаного скрипаля Гідона Кремера, йдеться про створення сценічних рішень для фестивалю камерної музики в австрійському Локхерхаузі.
Потім митець захоплюється фотографією і закладає фундамент для нового жанру — фотоживопису. Лише в технічному плані йдеться про світлини, але композиційно, за змістом — це картини.
L’hommage у київській «Карась Галереї» є першою персональною меморіальною виставкою робіт Антона Павловича Соломухи, який помер 2015-го. Експозиція складається з творів 1980 років, у яких можна відстежити творчі пошуки, формування етичних та естетичних позицій митця. На виставці представлені раритетні роботи, викуплені на паризьких аукціонах, які тепер повернулися на батьківщину.
Художник і фотограф пробував змусити всі жанри і техніки (рисунок, колаж, інсталяцію, відео) заговорити своєю власною мовою. Саме тому твори Соломухи дають поживу для роздумів про те, що є і чим важливі парадокс і гротеск, автор показує, що важать зухвалість і непристойність в образотворчому полі.
Антон Соломуха використовував у своїх роботах практику смислових ігор. Деконструкція візуального інтертексту спрямована на умовне моделювання конфліктних ситуацій. Усе це поступово підводить глядача до народження нового живописного образу, з притаманними йому еклектикою та неформальністю. Історія розуміється як сам предмет становлення, десятки випадкових подій, які переплітаються, розглядаються як наратив, елемент масової культури, кітчу.
Виставка L’hommage триватиме до 18 вересня.