Розмах і романтизм «Києва травневого»
Сьогодні спектаклем театру «Хань Тхан Юефу» (Тайбей) відкрився фестиваль «Київ травневий». Початкову установку цього театрального свята, заснованого торiк, на видовищність і різноманітність, організатору фестивалю, Віталієві Малахову (за сумісництвом керівнику Театру на Подолі), вдалося зберегти і посилити. До головної програми входять також такі екзотичні східні трупи, як «Е-Га» (Корея) і унікальна група японських клоунес «Гонінбояши», створена в чоловікоцентричній Країні вранішнього сонця фундатором київського комік- театру «Мімікрічі» Володимиром Крюковим. Інші гості з далеких, цього разу африканських, теренів — Національний театр Гани — були вписані до програми в останній момент. Предметом особливої гордості Малахова є італійський театр «Вашелло», один із лідерів європейської експериментальної сцени, який покаже свою версію чеховської «Чайки». Дива театрального новаторства очікуються на виставах не менш іменитої варшавської «Академії руху» й іншого, балетного, колективу з Італії — «Балето ді Тоскана». Краса і сила російського авангарду з’являться в образі нев’янучого Петра Мамонова — він покаже 14 травня свою славнозвісну виставу «Чи є життя на Марсі?» Особливістю нинішнього фестивалю буде великий за обсягом фринж (додаткові програми): огляд камерних театрів «Київська парсуна», чудово підготовлений «Київ травневий — дітям», «Класика через експеримент» у Київському молодому театрі, вистави сучасних українських режисерів, серед яких слід виділити «Вишневий сад», поставлений Михайлом Яремчуком у Театрі маріонеток. Завершиться ж «Київ травневий» серед шуму і феєрверків Дня міста 27 травня, в галереї «Лавра», концертом американських груп «Чикаго- джаз» і «Чикаго-блюз».