Перейти до основного вмісту

Сенсаційні баяністи

Rizol-Quartet — український ексклюзив, віртуози, які можуть виконувати все, майже все!
27 травня, 16:49
ВИСТУПАЄ КЕРМАНИЧ RIZOL-QUARTET СЕРГІЙ ГРІНЧЕНКО (ПЕРШИЙ БАЯН) / ФОТО РОМАНА РАТУШНОГО

Такого «музичного продукту» не має жодна з країн світу. Неординарний інструментальний склад, високий професіоналізм виконавців і творчий шлях тривалістю у 75 років артистичного життя — це Квартет баяністів ім. Миколи Різоля.

Сьогодні Квартет баяністів Національної філармонії представляє нове покоління музикантів: лауреати міжнародних конкурсів Олег Шиян (другий баян), Роман Молоченко (баян-контрабас) та Ігор Саєнко (баян-баритон), на чолі з народним артистом України Сергієм Грінченком (перший баян).

У репертуарі музикантів народні і класичні шлягери, спеціально перекладені для квартету баяністів. Фортепіанні й симфонічні композиції класичної музики Миколи Лисенка, Ференца Ліста, Петра Чайковського, Людвіга ван Бетховена і Михайла Глинки, пісні і танці народів світу, сучасні шлягери («Мелодія» та «Іспанський танець» Мирослава Скорика) та ін.

У грі Квартету відчутне прагнення інтерпретувати твори максимально наближено до стилю епохи. Ця творча установка спонукала музикантів до пошуку нових тембрів, які реалізувались у звучанні рідкісних музичних інструментів — баяні-гобої і баяні-кларнеті, спеціально виготовлених для колективу.

Нині у репертуарі ансамблю твори, написані саме для Квартету баяністів — композиції киянина Володимира Зубицького, кримського автора Станіслава Пєшкова. Однак їх небагато. Як колись Микола Різоль, так Сергій Грінченко і Ігор Саєнко — змушені самотужки вирішувати проблему репертуару.

Rizol-Quartet багато гастролює, бере участь у конкурсах, фестивалях. А швейцарська газета Sarganserland написала оду про українських майстрів: «Чотири «органи» звучали, гуркотали, стрясали, дивували. З найвищою майстерністю віртуозні виконавці змогли передати музичну палітру від потужного соковитого звучання до найтихішого шепоту гармоніки. Квартет баяністів з Києва подав незабутнє враження від мистецтва, яке варто наслідувати»....

Треба зазначити, що в Європі зростає інтерес до баяна. Однак в Україні це мистецтво не зустрічає того всезагального захоплення, як це було у 1950-ті. За словами Сергія Грінченка, у Києві музичні школи, в яких викладають гру на баяні можна перелічити по пальцях однієї руки, а їх же у нашій столиці понад сорок! А баянне мистецтво поступово занепадає.

На думку Сергія Грінченка, за публіку необхідно боротися. Він щиро переймається долею сходу України — регіонів, де баянне виконавство завжди було органічною складовою музичної культури краю, і які не можна допустити втратити через загострення політичної ситуації терористів-сепаратистів, які нині хазяйнують під орудою російських бойовиків. Та керманич Квартету вірить, що важкі часи минуть, Україна лишиться єдиною, соборною країною і концерти та гастролі відбуватимуться по різних містах нашої Батьківщини.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати