Перейти до основного вмісту

Світ у об’єктивах зачарованих фотохудожників

У Рівненському Будинку вчених відкрився I Міжнародний фотосалон «Рівне-2001», один із учасників якого отримав спеціальний приз від нашої газети.
18 жовтня, 00:00

Під час огляду експозиції вражають дві речі, зафіксовані об’єктивами фотохудожників.

Чарівливе розмаїття світу. Караван, що стомлено бреде пустелею, забарвленою у червоний колір призахідним сонцем... Давньокитайський храм на вершині гори, який має вигляд чарівної іграшки... Олені в засипаному снігом інтер’єрі Йєллоустоунського парку... Білі лебеді на озері, що зливаються із сутінками в австрійських Альпах... Полонина, вкрита червоно-зеленим маковим килимом в українських Карпатах...

І те, що цей світ об’єднує. Людина, яка любить, сподівається, сміється і плаче, добуває хліб у поті чола свого... Мені особливо запам’яталися дві роботи: Вала Горетські (США) «Карта людських доріг» і Прабіра Мукхердже (Індія) «Відбитки часу». Це портрети немолодих людей приблизно одного віку — років 70 — 75. Вони прожили різні життя в дуже різних країнах, і відповідно на їхню долю було відміряно різну кількість ситості й недоїдання, праці й відпочинку, радощів і знегод... Але у м’яких поглядах цих двох старих є щось спільне — якесь мудре умиротворення. Життя закінчується, воно було таким, яким було, і нічого вже не можна змінити. І на порозі вічності не варто сумувати за тим, що не збулося в короткому людському житті...

Глибокий філософський підтекст характерний для більшості робіт, представлених у експозиції. Журі мало із чого вибирати: у фотосалоні взяли участь понад 400 авторів із 51 країни. І Україну було представлено вельми солідно: із 35 призів міжнародне журі 9 присудило нашим фотохудожникам — Олександрові Соленцову, Романові Ратушному, Олегові Огороднику, Ігорю Бережному, Валерію Анзілову, Михайлові Стрекаловському, Ігорю Вертєлкіну (двічі), Олександрові Супруну.

— Ми добре знайомі з роботами українських фотомайстрів. Вони вирізняються дуже високим рівнем — і художнім, і технічним, — прокоментував підсумки фотосалону відомий фотограф Дерек Слаттері (Швейцарія), котрий є почесним членом усіх провідних світових асоціацій художньої фотографії.

Перші премії присуджено: у категорії «Чорно-біле фото» — Аперсу Марку (Бельгія) — «Фата-моргана», у категорії «Кольорове фото» — Едмунду Вхітакеру (Німеччина) — «Будиночок біля води», в категорії «Вода» — Валерію Анзілову (Україна) — «Лідія-3». Найкращим фотоклубом визнано «Дуффелсефотокрінг» (Бельгія). Спеціальним призом — компакт-дисками з архівом нашої газети за останні три роки, коли на її сторінках друкувалися роботи учасників міжнародних фотоконкурсів «Дня», — нагороджено фотохудожника з Тернополя Володимира Найдуха за роботу «Настя-2».

Зазначимо, що призер фотосалону Олег Огородник зі Львова протягом останніх двох років був призером наших фотоконкурсів. Цікаво, що цього року журі фотоконкурсу «Дня» та журі фотосалону «Рівне-2001» відзначили (не змовляючись) призами дві його роботи (різні) із циклу «Циганський хутір». Із чим ми його й вітаємо.

Нагадаємо, що «Рівне-2001» — перший конкурсний фотосалон, проведений не тільки в Україні, але й у Східній Європі під егідою Міжнародної федерації фотомистецтва (FIAP), Фотографічної асоціації Америки (PSA), Європейського фотографічного союзу (ISF). Вітання його учасникам надіслав Президент України Леонід Кучма.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати