Як Шендерович тягав піаніно
Третього квітня вперше у Києві відбудеться літературно-музичний джем-сейшен
Відомий письменник-сатирик і публіцист Віктор Шендерович перетворився на вантажника й тягає піаніно? Не зовсім так, оскільки він схитрував і для фортепіанної частини запросив знаменитого джазового піаніста Ігоря Бріля, розділивши з ним вантаж рояля, а для музичної загалом – квінтет Brill-Jazz, який разом із двома корифеями двох жанрів грає цю виставу собі та публіці на радість.
У Києві виставу «Як тягали піаніно» буде показано 3 квітня у МЦКМ (Жовтневий Палац). Це літературно-музичний джем-сейшен, замішаний на вічних темах, одна з яких – любов до джазу. У виставі звучить музика, написана легендарним Ігорем Брілем та його синами, резидентами Brilliant Jazz Club, братами-саксофоністами Дмитром і Олександром.
«Все-таки у джазі є щось дуже правильне: внутрішня свобода при точній дисципліні», – так подумав в якийсь момент Віктор Шендерович – письменник-сатирик, ліберальний публіцист, радіоведучий, колумніст, а в 1990-ті ще й телезірка. Подумав і придумав виставу «Як тягали піаніно» – іронічні розповіді останніх 20-ти років, «заплетені» джазом. Це уривки з різних книжок письменника і байки з «Родзинок з булки», монологи про різні часи, поєднані зі свінгом імпровізацій. Це актуальний нині формат поєднання різних жанрів, музики і літератури, і один зі способів популяризації джазу, мелодій Дюка Еллінгтона, Джорджа Гершвіна, Курта Вайля, Пола Дезмонда та інших.
Джаз – такий же герой вистави, як і сам Шендерович, який колись написав оповідання «Вічний рух» про те, як його піаніно марки «Оффенбахер» тягали вантажники. Щоправда, в Києві професор Ігор Бріль гратиме на концертному роялі, а Віктор Шендерович – філософ, який спостерігає за життям – вести через свої тексти «розмову на вільні теми». До речі, та давня розповідь мала підзаголовок «Етюд» – вочевидь Шендерович передчував його музичне майбутнє.
Author
Ольга СтельмашевськаРубрика
Культура