Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Час «епохальних» сюжетів

25 квітня, 00:00
Наближається період свят. Часом — через відсутність подій — інформаційні випуски складаються із сюжетів-не-дуже-актуальних-проблем, сюжетів-ліричних-замальовок. Водночас, саме в такі дні новини різних каналів помітнiше відрізняються один від одного. Професіонали мають свій досвід, як пережити новинний штиль. Отже, запитання «Дня»:

«ЯКИЙ ОПТИМАЛЬНИЙ ФОРМАТ НОВИННИХ ВИПУСКІВ У СВЯТКОВИЙ ПЕРІОД?»

Кирило ЛУКЕРЕНКО, шеф-редактор інформаційного мовлення «Нового каналу»:

— Насправді свята не є класичним періодом інформаційного штилю, або «сезону кислих огірків», як його називають німецькі журналісти. Адже кожне свято само по собі є новиною — це абсолютно унікальне дійство, про яке надзвичайно цікаво розповідати. Якщо про Великодні або Першотравневі святкування повідомляють кваліфіковані журналісти, з різних міст, про різні аспекти — такі речі люди готові дивитись. Тут важлива не просто суха інформація, а видовище. Треба тільки його вміло подати.

Класичний інформаційний штиль, як правило, збiгається з літніми відпустками, коли і аудиторія, і журналісти насолоджуються спілкуванням з природою і свіжим повітрям, а не з «ящиком» у напівтемній кімнаті. Тиждень відпочинку на Великодні й травневі свята, звичайно, всі по можливості проводять подалі від закритих приміщень і телевізорів. Але і пропорції відпливу за місто тут не такі, як влітку, і весна не така тепла, як більшість із нас хотіли б. Тому телевізор дивитись будуть, і тому до свят треба завчасно готуватися.

На свята особливо збільшується роль міжнародних відділів, з’являється можливість висвітлити ті події, які нерідко залишаються осторонь редакційної уваги через великі обсяги українських подій. Нарешті можна докладно розказати про страйки у Венесуелі та Аргентині, приділити більше уваги хвилі нетипової пневмонії у Азійсько-тихоокеанському регіоні, нарешті можна зробити розлогий матеріал про життя простих ескімосів або бедуїнських кочівників. Новини вихідних днів — це більш ретельна і глибока розповідь про світ, який нас оточує. Якщо ця розповідь подобається глядачам — у них і у нас, телевізійників, чудові вихідні. Всі щасливі.

Тетяна ФЕДОРІВ, випусковий редактор ТСН («1+1»):

— Загалом це помилкова думка, що у новинах можуть існувати цілком «мертві сезони». Пригадати хоча б минулий серпень — коли дві трагедії поспіль (спочатку розбився літак Башкирських авіаліній, потім трагедія на Скнилові), на жаль, ще раз довели, що лиха у відпустку не ходять. У відпустку ходять чиновники — і якщо новини будувати тільки згідно з графіком їхньої роботи, то, звичайно, розповідати немає про що (Верховна Рада не працює, Президент у Криму тощо). Але це зовсім не означає, що немає новин, які становлять інтерес для громадськості, для глядача. Зрозуміло, що кожен канал у своєму «редакційному портфелі» (як кажуть теоретики від журналістики) має «епохальні» сюжети, які не втрачають актуальності тиждень, а то й місяць. Таке дійсно може бути. Однак в українських теленовинах це іноді набуває дивних форм, коли у спокійні дні в ефір видають сюжети, які б за інших обставин ніколи не показали, — через їхню низьку якість. І це найбільш згубно для новин. ТСН має на свята якісні й ексклюзивні матеріали — приміром, серію матеріалів Юлії Бориско і Наталки Фіцич про біду з українською книжкою або репортажі Лесi Сакади про українців, що живуть у таких традиційно «українських» російських регіонах — Тюмені, Карелії, Москві. Свята i вихідні — це також добра нагода для того, щоб глянути на ці проблеми глибше (журналіст має більше часу на сюжет, а глядач — на його обдумування).

А щодо того, якими мають бути новини на свята (окрім екстремальних подій), то новини мають бути правдивими, як і у решту днів. Втім, Великдень, Різдво — це справдi великі свята, які відзначають ледь не всі глядачі, тому розповідати про них треба обов’язково. І починати такими сюжетами новини на комерційних каналах — цілком нормально. Не для того, щоб позитивно глядача налаштувати, а щоб відповісти на його очікування.

Ганна БЕЗЛЮДНА, «Профі-ТБ»:

Зрозуміло, що у свята — новини більшою мірою «лайфові», ніж у звичайні дні. Політичне життя практично завмирає, і є можливість показати документальні історії, які не є новинами, але не відірвані від життя. Просто вони не є подією одного дня і не втрачають свою актуальність за кілька днів. Новини грішать поверхневістю. Можливо, в такий період доцільно поставити докладний «розворот» теми, популярної протягом місяця. Напевно, не варто розповідати тільки про конкретне свято. І в такий день може статися щось не менш значне. Саме такий формат переважає в цей період, і я в цьому не бачу нічого поганого. Тим більше, що глядач у святкові дні налаштований на інший темпоритм, ніж у будні.

Якщо журналісти планують у свята «викручуватися», їм взагалі не варто робити новин. Шукати та подавати новини — це особлива професія. Новини відбуваються щодня. А ті, хто цього не бачить, знімають різні сюжети про кішок та собак і вважають, що це — вихід. Важливо побачити новину, але це залежить від професіоналізму команди.

Олександр ПИЛИПЕЦЬ, випускаючий редактор інформаційно-аналітичної служби телеканала «Інтер»:

— Інформація — як повітря: вона — скрізь. І справа тільки в умінні журналіста обробити її та подати. Загалом, все зводиться до таланту журналіста. Якщо він — профі, для нього не складе труднощів написати матеріал, який буде цікавий глядачу. Тому я вважаю, що як таких, «новинних штилів» не буває. Просто у святкові дні не хочеться «забивати» голови глядачів важкими матеріалами. Хоч бувають винятки, життя завжди вносить свої корективи.

Найоптимальніший формат новинних випусків у святковий період — цікаві випуски, що складаються з цікавих сюжетів, які роблять цікаві люди. Це, мабуть, найголовніше. І взагалі, журналіст, якщо він нецікавий як людина, — не журналіст.

А якщо говорити про хронометражі, розміщення в сітці мовлення тощо — це чиста математика, це не повинне ставитися за головне.

До речі, всіх із святами!!!

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати