«Чисте небо» — не для всіх
ТБ складає «чорні списки» сайтів із «піратським» контентом. Утім, не втрачає віри, що портали оберуть ліцензійний контентТри місяці тому відразу чотири найбільші медіа-групи України — «1+1 Медіа», «Медіа Група Україна», Inter Media Group та StarLightMedia — звернулися з відкритим листом до представників інтернет-бізнесу з проханням «грати за правилами», легалізувавши ринок відеоконтенту в мережі. Тоді на спеціальній прес-конференції в УНІАНі телевізійники пригрозили власникам сайтів, що до останнього боротимуться за свої авторські права, адже «піратство» в мережі завдає їм збитків у десятки мільйонів гривень. А ці кошти можна було направити на виробництво нового контенту. Навіть наводили цифри, за якими в Україні існує близько 600 сайтів із неліцензійним контентом (детальніше читайте в матеріалі «ТБ оголосило війну інтернет-парітам», «День», №115 від 5 липня ц.р.).
Контент-партнерством «Чисте небо» телевізійники запропонували свої правила гри для неконтрольованого Інтернету. Сайтам дозволять транслювати відеоконтент, але кошти від реклами, що у середині плеєрів, будуть надходити каналам. Забравши шматок рекламного пирога, ТБ не виставлятиме претензій сайтам. Навіть більше — тих, хто погодиться на партнерство, телевізійники обіцяють підтримувати, зокрема, рекомендуватимуть їх крупним рекламодавцям. Натомість «піратів», що не захочуть співпрацювати, внесуть в так званий «чорний список» і розбиратимуться з ними у суді.
Медіа-групи дали сайтам три місяці на роздуми. Час сплив. Але контент-партнерами «Чистого неба» із 600 порталів стали лише кілька десятків. Про перші оцінки співпраці ТБ та Інтернету «День» розмовляв з керівником департаменту інформаційних інтернет-проектів «1+1 Медіа» Вадимом ОСАДЧИМ.
— На мій погляд, зараз доцільно говорити про тренд в цілому, а не про те, скільки сайтів наразі зголосилися співпрацювати — 20 чи 30, — зауважує Вадим Осадчий. — Тим більше, що наразі ми ведемо перемовини з новими майданчиками, тож, я впевнений, що незабаром кількість партнерів збільшиться і надалі тільки зростатиме.
— Чи готові, на вашу думку, керівники українських сайтів грати за правилами, які пропонує «Чисте небо»?
— Нашу ініціативу позитивно сприйняли на інтернет-ринку. На мій погляд, ринок сам зацікавлений у розробці певних правил та стандартів. Це стосується не тільки контенту, а в цілому ситуації із авторськими правами...
— Серед ваших партнерів поки що немає крупних файлообмінників, зокрема ex.ua...
— На сьогодні сайт ex.ua містить велику кількість неліцензійного контенту, до певної міри, неліцензійний контент — це фундамент їхнього бізнесу. Від них поки що не видно бажання перейти до цивілізованих правил гри. Наша ініціатива — це не закритий клуб, але його потенційні учасники мають продемонструвати підтримку того світогляду і тих принципів, на яких ґрунтується ініціатива.
— Анонсувалося, що телегрупи застосовуватимуть юридичні методи до сайтів, які продовжать нелегально розміщувати телеконтент. Наскільки цей інструмент впливу дієвий?
— Головним завданням першого етапу ініціативи було заохотити інтернет-сайти працювати із ліцензійним контентом. Тому поки що не хотілося б говорити про якісь юридичні дії щодо порушників. Впевнений, що шлях діалогу та співпраці завжди буде більш дієвим та ефективним.