Фотографуючи — мислити
«Школа Віктора Марущенка» представила перший номер журналу «5.6»
За словами фотографа, колишнього фотокореспондента «Дня» (1997—1998 роки) Віктора Марущенка, ідея створити журнал про фотографію «5.6» виникла «на фоні браку інформації та видань, які змогли б презентувати сучасні тенденції та напрямки в світовій фотографії». У своєму вступному слові до першого лютневого числа журналу Віктор МАРУЩЕНКО звинувачує український «фотопростір» у примітивності («українські фотографи, на жаль, знаходять поза [світовим контекстом]. Успіхи окремих фотографів на світовій арені (Гаранич, Глядєлов, Косін, Марущенко, Милосєрдов, Чекменьов, Братков, який уже давно представляє Росію) — це швидше їхні особистісні досягнення, ніж результат того, що відбувається в Україні»), а тих, хто продукти цього «фотопростору» споглядає, — в споживацтві та невмінні належно сприймати мистецькі явища, до лав яких уже давно ввійшла фотографія («українцям, що цікавляться фотографією, складно сприймати сучасне зображення — необхідно змінювати свідомість»).
Такий зовсім невтішний, на думку Віктора Марущенка, стан справ він пропонує коригувати, в тому числі — за допомогою «5.6». Завдання журналу, зі слів його ж творців, — просвітницьке. Педагогічно-естетична настанова підтверджується ще й тим фактом, що видання не є комерційним і розповсюджуватиметься безкоштовно.
«5.6» — це своєрідне продовження політики «Школи фотографії Віктора Марущенка», стверджує головний редактор Марина ЛИТВИНЕНКО. Політика ця полягає в наступному: «виховати не тих, хто фотографує, а тих, хто мислить — людей, які могли б споживати сучасне візуальне мистецтво».
Видання знайомитиме читачів, а радше глядачів (адже його формат передусім — альбомний, без будь-якої «цехової» технічної інформації) і з авторською, і з медійною фотографією. Воно містить три розділи: роботи світового фотографа, українських фотомайстрів, а також найкращі світлини, зроблені учнями «Школи фотографії Віктора Марущенка». У першому номері в якості запрошеної іноземної «зірки» виступив Юрген Теллер, який свої фото для публікації надав особисто. На художній арені Теллер з’явився в 1986 році, розповідає «5.6», коли його знімки були вперше опубліковані в «бібліях» стилю — журналах «i-D» і «The Face». Стиль, у якому працює фотограф, можна описати словом «треш» (від англ. «сміття»). Утім, саме цей «треш» зараз є найзатребуванішим у фешн-фотографії. Теллер входить до складу так званої святої трійці відомих рекламних фотографів (поруч із Террі Річардсоном і Вольфганом Тільмансом), котрі врятували фешн-фотографію від блиску гламуру в 90-х. До речі, це вже не перша поява Теллера в українському інформаційному просторі. У 2007 році на запрошення PinchukArtCentre фотограф підготував свій проект для української експозиції.
У другому розділі журналу, який закріплений за українцями, представлені роботи кримського фотографа Олександра Каднікова. А в наступних числах обіцяють появу Бориса Михайлова, Паоло Нозоліно, Олександра Глядєлова та інших.
Перший, ще зимовий, номер журналу вийшов відносно невеликим накладом — одна тисяча примірників. Утім, надалі видавці планують збільшити і обсяг видання, і його тираж, який розповсюджуватиметься в галереях, культурних центрах, посольствах, ресторанах та за адресною розсилкою.
Загалом, минулий тиждень у Києві виявився багатим на фотоподії. Нагадаємо, що в четвер у муніципальній галереї «Лавра» відкрилася фотовиставка «World Press Photo», яка представила найкращі медійні фотографії світу 2009 року в 10-ти номінаціях: Новини, Сучасні питання, Загальні новини, Повсякденне життя, Люди в новинах, Портрети, Спорт, Мистецтво і розваги, Природа, Особливі події в спорті. У Києві виставка «World Press Photo» триватиме до 21 березня.