Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Не стати жертвою

19 травня о 2.15 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Аргумент-кіно» та фільм класика світового кінематографа Альфреда Гічкока «Молодий і невинний»
15 травня, 17:42
ТЕМА НЕВИННОЇ ЛЮДИНИ, ЯКА СТАЄ ЖЕРТВОЮ ЧИЇХОСЬ ЖОРСТОКИХ ІНТРИГ, ПРИНЦИПОВА У ТВОРЧОСТІ АЛЬФРЕДА ГІЧКОКА / ФОТО НАДАНО ПРОГРАМОЮ «АРГУМЕНТ-КІНО»

Британський фільм Альфреда Гічкока 1937 року під назвою «Молодий і невинний» є своєрідним мелодраматичним трилером. Сюжет розгортається з того, що Роберта Тісдола підозрюють у вбивстві актриси — дівчину задушено паском від його плаща. Поліцейський — полковник Берґойн — упевнений, що Роберт — убивця. Та інакше думає донька полковника Еріка, яка й береться допомогти невинному...

«Молодий і невинний» є своєрідною варіацією сюжету іншого видатного фільму Гічкока, що демонструвалася в «Аргументі-кіно» два тижні тому — «39 сходинок». На рекламному плакаті стрічки так і було написано — «Спадкоємець «39 сходинок».

Але це не той випадок, коли історія виглядає просто собі, даруйте, іще раз пережованою. Стрічку дивитися не менш цікаво, ніж умовний оригінал. І це один із найкращих трилерів Гічкока, в якому персонажі хіба що постають молодшими, а сюжет легковажнішим.

Останнє майстер пояснював так: «Маючи справу з мелодрамою, ви не повинні дозволяти героям іти туди, куди вони хочуть. Вони мають прийти туди, куди хочете ви... Це дефективна форма оповіді. Ви спочатку розгортаєте історію, а вже потім уміщуєте до неї персонажів. От чому ви не доб’єтеся хорошої розробки характерів».

Але згаданий брак психологізму Гічкок і тут, і в інших подібного штибу сюжетах уміло компенсував своїм фантастичним відчуттям кінематографічної природи й абсолютним володінням засобами досягнення мети. Бо ж він прагнув чи не все належне передавати у фільмах за допомогою зображення.

Як писав у передмові до своєї знаменитої книжки «Кіно за Гічкоком» Франсуа Трюффо, «Гічкок — єдиний кінематографіст, що здатний зафільмувати й зробити зримими думки одного чи кількох персонажів, не користуючись діалогом».

Так, певне, ніхто, як творці видатної французької нової хвилі, не зміг так зрозуміти й поцінувати талант Гічкока. І ось, услід за Трюффо, іще свідчення двох його колег-режисерів — Еріка Ромера й Клода Шаброля: «Гічкок не є ні оповідачем історій, ні естетом, він — один із найвидатніших за всю історію кіно винахідників форми. Лишень Мурнау та Ейзенштейн — можливо — здатні витримати в цьому плані порівняння з ним... Форма у Гічкока не прикрашає змісту, вона його створює».

Повертаючись до «Молодого і невинного», варто зауважити, що тема, власне, невинної людини, яка стає жертвою чиїхось жорстоких інтриг,  є принциповою для майстра. Тому в програмі в спеціальному сюжеті йтиметься саме про вину й невинність у фільмах Гічкока.

На додаток до всього сказаного, у «Молодому й невинному» Альфред Гічкок пропонує глядачеві ще й комедію — пригодницьку комедію із симпатичними молодими героями, які в оточенні колоритних другорядних персонажів долають безліч не тільки небезпечних, а й кумедних ситуацій.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати