Перейти до основного вмісту

«Паперові замки» почуттів

Вночі з 9 на 10 березня о 00.45 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Аргумент-кіно» та фільм іспанського режисера Сальвадора Гарсії Руїса «Етюди втрьох»
06 березня, 16:12
КАРТИНА «ЕТЮДИ ВТРЬОХ» РОЗПОВІСТЬ УКРАЇНСЬКИМ ГЛЯДАЧАМ ПРО ФЕНОМЕН НЕЗВИЧАЙНОГО КОХАННЯ / ФОТО НАДАНО ПРОГРАМОЮ «АРГУМЕНТ-КІНО»

У фільмі іспанського режисера Сальвадора Гарсії Руїса з довільною перекладною назвою «Етюди втрьох» ідеться про те, як поміж трьома студентами Академії красних мистецтв, дівчиною та двома хлопцями, спалахує романтичний зв’язок, що призводить до дивовижного переплетення доль та спроби кожного з героїв розібратися в тому, що несе в собі кохання, й чи здатне воно вижити серед пекла пристрасті, бажань та інтимних стосунків.

Прямий, безпосередній переклад оригінальної іспанської назви фільму на українську мову далекий від нашого прокатного. Це аж ніяк не «Етюди втрьох», що вочевидь вульгаризує закладене в картині, хоча в ній ідеться саме про любовні стосунки дівчини з двома хлопцями.

Отже, питомий переклад — це «Паперові замки». Щось на кшталт гарно відомого нам ідіоматичного виразу «повітряні замки», хоча з дещо іншим змістовим акцентом. Йдеться про таку собі реалістичну ілюзію.

І справді, фільм — його зміст, його формальний стрій — сам собою не дарує глядачеві однозначних висновків. Дражливий сюжет не збивається до кимось очікуваного моралізаторства. Глядач полишається сам на сам із побаченим — хтось розгублений, а хтось — обурений та роздратований.

Хоча в зображенні еротичних, одвертих сцен, варто зауважити, режисер водночас як сміливий, так і обережний — коли підходить до певної межі, камера останньої миті випускає з поля зору коханців, а сюжет рухається далі.

Тим самим стає зрозуміло, що інтимні сцени виявляються надзвичайно важливими, такими, які багато в чому структурують саму історію. Але жодним чином вони не є спекулятивними чи самодостатніми. Бо «Етюди втрьох» — не про фізіологію сексу, а про сум’яття почуттів.

Отже, на нас чекають «паперові замки» почуттів. Кіно неспішного темпо-ритму, кіно іспанської сієсти. Естетично, зображально вишукане — часто-густо кадри композиційно будуються за законами золотого перетину. Деталі виразні, кольори вивірені, діалоги влучні.

Також у програмі демонструватиметься спеціальний сюжет, у якому йтиметься й про інші фільми, накопичені світовою кіноісторією, поряд з картиною Сальвадора Гарсії Руїса, у яких, власне, зачіпається феномен особливого кохання.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати