«Революція Гідності на українському ТБ ще попереду»
Олександр Ткаченко — про те, як змінити викривлену телевізором систему цінностей![](/sites/default/files/main/articles/24022015/kan_0075.jpg)
Учора гостем редакції «Дня» став генеральний директор групи «1+1 медіа» Олександр Ткаченко. Впродовж останнього року канали саме цього медіа-холдингу доклали чи не найбільше зусиль, щоб задовольнити нові запити українського суспільства, яке пройшло через Майдан й зіткнулося зі збройним конфліктом на сході. Результатом цих зусиль стали нові цікаві проекти, які встановили своєрідну «планку» на українському телебаченні: «Право на владу», «Хоробрі серця», «Голос. Діти» та інші. Але роботи ще багато — і для українського ТБ загалом, і для «плюсів» зокрема, про що відверто говорить наш гість. Утім, позитивні «зрушення» вже помітні. І «1+1» в цьому законодавець правильної моди. Канал перший і поки що єдиний з центральних мовників взявся послідовно висвітлювати хід безпрецедентно важливого для країни судового процесу у «справі Гонгадзе». Водночас «плюси» послідовно відмовилися від російських серіалів на військову тематику й взялися за виробництво власного продукту. Так у березні до річниці створення Національної гвардії України глядачі побачать серіал «Гвардія», і медіа-група працює ще над 9 серіалами. «Та загалом для телепростору країни це краплина в морі», — говорить Олександр Ткаченко. Він розповів про власний досвід роботи в умовах нової української реальності й зізнався, що поки не бачить ознак того, що Революція Гідності перемогла на українському телебаченні.
«Революція має передусім відбутися у свідомості, у системі цінностей людей, які займаються продукуванням телепродукту, — вважає Олександр Ткаченко. — Ці процеси відбуваються, але ми побачимо їхні результати на екранах лише тоді, коли новий підхід, європейські стандарти переможуть не тільки декларативно, а й насправді. На телебаченні працює велика кількість самодостатніх людей, які поважають власний вибір і свободу інших. Переконаний, що вони будуть просувати нові проекти, ідеї та підходи, зокрема й вітчизняне виробництво серіалів та все інше, що дозволить нам будувати Європу вдома. Ми вже півроку б’ємося над тим, щоб обмежити доступ російського продукту, принаймні військової тематики, на український екран — відповідний закон було ухвалено лише нещодавно, хоча він ще навіть не підписаний. Це — перші кроки, які потрібно було зробити вже давно. Якби ми не згаяли цей час на дискусії, вже зараз у ефірі було б кілька українських серіалів. Адже впродовж цих місяців ми продовжували витрачати кошти на імпорт російської продукції! Якби ми спрямували хоча б половину цих грошей (а це — близько 300 мільйонів доларів щорічно) на власний продукт, можна було запустити серйозне вітчизняне виробництво. Необхідно створити правила, яким слідуватимуть усі. В Україні існує закон про 80% європейського продукту в ефірі, але ж його не виконують — не вистачає одного рядка, в якому було б виписано, що означає «європейський продукт». Ситуацію слід змінювати негайно — у нас немає часу на дискусії».
Інтерв’ю з Олександром Ткаченком читайте у наступних випусках газети.