«Світлий» контент
У Львові представили медіа-проект про успішних українців
Медіа повинні бути балансом суспільства, нести надію і оптимізм, а основне — зосередити аудиторію на вміння бачити прекрасне і добре, навіть у найменших дрібницях. Під час занять студенти-журналісти часто говорять викладачам, якими вони хочуть бачити ЗМІ в майбутньому, як розвиватись у журналістиці. Проте після випуску далеко не всі наважуються йти проти течії, творити власний контент, працювати інколи на волонтерських засадах для того, щоб реалізувати власні принципи, вийти поза межі стандартного інформаційного мейнстріму. Проект The Ukrainians відкриває успішних українців як представників прекрасної нації; а також спонукає дивитися на життя з інших точок зору.
«THE UKRAINIANS — ЖУРНАЛ ПРО УСПІШНИХ УКРАЇНЦІВ, ІНІЦІАТИВУ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ»
Такий слоган онлайн-журналу The Ukrainians, який минулого тижня презентували перед львівською громадськістю. Медіа — аполітичне і некомерційне. «Хочеться, щоб люди зрозуміли, що не все щастя в грошах, найважливіше має бути в серці», — зазначила у коментарі для «Дня» одна з творців проекту, журналістка Інна БЕРЕЗНІЦЬКА. До речі, українська версія онлайн-ресурсу (theukrainians.org.ua) — це лише початок. У найближчих перспективах ініціаторів проекту — англомовна версія та друковані примірники журналу. Також в основі дизайну сайта використано ідеї світових проектів TheGreatDiscontent, Medium, Inc та інших. Чому виникла ідея написати про цей проект? Тому що він є ще одним свідченням творення громадянського суспільства. Зараз, у надскладних умовах політичного майбутнього держави, маємо чимало розчарувань і побоювань. Натомість медіа пропонує альтернативу — віднайти з-поміж себе успішних українців і прорекламувати їх серед «своїх». Дуже часто для нас слово «успіх» обов’язково асоціюється із грошима та багатством. Проте бути успішним — означає не лише мати певний матеріальний статус, це насамперед бути творцем розумного та бути двигуном для інших. Самі ж творці проекту так відповідають на запитання про те, як обирають своїх співрозмовників: «Ми розповідаємо про справжніх українців — відомих і незнаних, професіоналів та аматорів, заможних і не дуже. Ми показуємо осіб різного віку, поглядів і вподобань. Людей, які творять Україну в Україні та поза її межами. Ми відкриваємо патріотичних громадян, ініціативних і чесних людей, які творять добро та беруть відповідальність за світ навколо і змінюють його... Це повинні бути українці, з яких беруть приклад і які мають хороший імідж у професійних й особистих середовищах. Люди, які творять добрі справи й нові позитивні сенси. Лідери, які беруть відповідальність не лише за себе, а й за оточуючих». Отож першими героями проекту стали: Євген Глібовицький, Джамала, о.Степан Сус, Ярослав Грицак, Антон Красун та Ярослав Ажнюк. Для нас важливо, що в цілком світському проекті The Ukrainians є також рубрика «Релігія». Першим героєм цієї рубрики став о.Степан Сус, настоятель Гарнізонного храму св. апостолів Петра та Павла УГКЦ (костел єзуїтів. — Ю.Л.). Гадаю, що вибір журналістів ресурсу — невипадковий. Адже о.Степан протягом власного життя постійно свідчить про жертовність для інших — спочатку через місії в Бангладеші, тепер — через військове капеланство та активне життя в громаді. Гарнізонний храм є місцем для ключових соціально-мистецьких проектів Львова. Протягом буремних подій на Майдані храм перетворився на «координаційний центр» львів’ян: тут зігрівали чаєм і молитвою місцевих євромайданівців, збирали кошти, ліки, харчі — спочатку для протестувальників у Києві, а пізніше — для військових у гарячих точках України. «Я завжди вважав, що потрібно робити те, чого інші не роблять. Я поставив це собі за мету ще під час навчання в єзуїтській колегії в Оксфорді... Гадаю, для кожного священика, душпастиря саме таким є успіх. Це коли ти вимірюєш, чи щасливий, не тим, як почуваєшся, а тим, як почуваються ті, хто найближче біля тебе. Якщо вони щасливі, то й ти щасливий. Вважаю, що мої цілі досягнуті тоді, коли я зміг відреагувати на ті проблеми чи потреби людей, які виникли в той час, в тих обставинах, коли, можливо, інші не реагували», — наголосив у інтерв’ю для онлайнжурналу о.Степан Сус. От вам і приклад успішності у Церкві!
Загалом важливість таких проектів — очевидна. По-перше, створювати альтернативу; по-друге, бути індикатором якісного контенту; по-третє, допомагати аудиторії відчути внутрішню духовну гармонію.
КОМЕНТАР
«УКРАЇНЕЦЬ — УСПІШНИЙ, ВІДПОВІДАЛЬНИЙ, ПАТРІОТИЧНИЙ І ОПТИМІСТИЧНИЙ»
Інна БЕРЕЗНІЦЬКА, журналістка, одна із ініціаторів проекту The Ukrainians:
— Ми плануємо «відкривати» різних українців, як знаних, так і невідомих, як мудрих, так і молодих. Серед них будуть політики, бізнесмени, навіть звичайні бібліотекарі, які самотужки відкрили в селі читальні, й таким чином пропагують жагу до знань. Нам це дуже цікаво.
Якщо ж говорити про рубрику «Релігія», то ми плануємо ще розмову із владикою Борисом Гудзяком і Блаженнійшим Любомиром (Гузаром). Нам важливо говорити з духовенством як про насущне, так і про щось глибинне. Вважаємо, що такі бесіди — найцінніший досвід.
Поки що The Ukrainians — це лише інтернет-журнал, який щосереди публікуватиме одну розмову із непересічною особистістю. Але це тільки перший етап реалізації проекту. Зараз ми працюємо над збільшенням кількості публікацій і постійної аудиторії журналу. А наступним нашим етапом буде вже творення англомовної версії сайта. Далі, якщо вдасться, — друкований варіант журналу.
Ми вважаємо, що потрібно змінювати позиціонування українців як всередині країни, так і назовні. Варто нарешті зрозуміти, що українець — успішний, відповідальний, патріотичний і оптимістичний. У нас є непереборне бажання змінити дискурс — це головна мотивація. Також розуміємо, що дуже важливо демонструвати історії успіху, а пізніше (коли публікуватимемося англійською) — розповідати світу про українців. Оскільки в нас дуже багато талановитих і працьовитих людей, ми маємо в кого вчитися, більше того — ми теж можемо чогось навчити цей світ.