Телегід

Компенсація за нещастя
Із неділі на понеділок, із 30 вересня на 1 жовтня, о 00.15, у програмі «Аргумент-Кіно» на каналі «1+1» демонструватимуть фільм Віри Сторожевої «Компенсація».
У зав’язці фільму «Компенсація» російської режисерки Віри Сторожевої дві сестри поховали матір і їдуть із провінції до Москви на пошуки батька. Він покинув їх п’ятнадцять років тому, коли одній було шість, а другій — усього-на-всього рік. І вони випадково читають у журналі інтерв’ю з батьком, який став успішним бізнесменом, щасливо живе в новій родині й обожнює свою маленьку доньку. Обділені щастям і батьківською любов’ю, сестри прагнуть компенсації й ідуть на відчайдушний крок — викрадення...
Режисер Віра Сторожева достатньо гучно увійшла до російського кінематографа десять років тому, створивши фільм «Небо. Літак. Дівчина», у якому головну роль зіграла гіпервиразна Рената Литвинова. Стрічка рунтується на сюжеті давньої п’єси Едварда Радзінського «104 сторінки про кохання», за мотивами якої в шістдесятих роках минулого століття було знято популярну радянську мелодраму «Ще раз про кохання». Також Сторожева знана зацікавленому глядачеві такими фільмами, як «Скоро весна», «Кохай мене», «Грецькі канікули» й «Подорож із домашніми тваринами». Останній став найбільшим фестивальним тріумфом режисерки — «Золотий Георгій» за найкращий фільм Московського міжнародного кінофестивалю.
Про що ж зазвичай фільмує Сторожева? Її кіно — драми, комедії й мелодрами — про жінок і для жінок, але, як правило, не солодкаві, а насправді красиві й драматичні. Фільми про кохання, про любов жінки — не тільки до чоловіка, а й до Бога. І героїні її стрічок є здебільшого жінками сильними, які діють зазвичай достатньо обдумано й достойно. Можна сказати, це такий особливий гімн жінці, але не з чоловічого боку, до чого ми звикли, а з жіночого, що, безумовно, цікаво.
Хоча саме стрічка «Компенсація» дещо вибивається зі згаданої генеральної мистецької лінії російської режисерки. Адже тут її героїні діють радше необдумано, імпульсивно, на самих емоціях. Тому й, напевно, у фіналі картини — для багатьох неочікуваному, треба віддати належне — виникає мелодраматичне педалювання.
Узагалі ж «Компенсація» — це ніби така мистецька гра у стилі арт-хаус із жанром, із детективом, що має ознаки трилера й виразну фарбу мелодрами. Не можна однозначно сказати, що гра надзвичайно вдала, але в будь-якому разі привертає до себе увагу й, безумовно, має своїх прихильників. Не останньою чергою завдячуючи акторському складу.
У головній ролі — Гоша Куценко, він, між іншим, із Запоріжжя, а закінчив середню школу у Львові. Гоша є одним із найвиразніших акторів російського кінематографа останнього десятиліття. Куценко також має небагатий, але успішний досвід сценариста і продюсера. Зокрема, це стосується торішньої стрічки про російських акторів театральної антрепризи, яка називається «Вправи у прекрасному». Принагідно про творчість Гоші Куценка у програмі демонструватиметься спеціальний сюжет.
Рекламне ж гасло фільму «Компенсація» лунає відповідно погрозливо: «Комусь доведеться за все заплатити». Ось тільки кому і в яких, сказати б, долях? Подивіться!
Випуск газети №:
№174, (2012)Рубрика
Медіа