«Три кольори сезону»
Новий телесезон давно почався, але телеканал «1+1» вирішив презентувати свою сітку мовлення в середині жовтня. Можливо, це й вірне рішення, адже стан справ на телевізійному полі вже стабілізувався і нарешті можна підвести підсумки сезону минулого і складати прогнози на майбутній. Нову програму «Три кольори сезону» презентували для рекламодавців та представників мас-медіа в кінотеатрі «Україна».
Після того, як 21 липня поточного року рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення канал «1+1» одержав право на збільшення обсягу мовлення до 24-х годин на добу, підхід телеканалу до глядача було вирішено докорінно змінити. За словами генерального продюсера «1+1» Володимира Оселедчика, до цього рішення «плюси» практично рівно працювали для всіх вікових груп. Але незважаючи на це, минулий сезон приніс такі результати — за 15 годин мовлення «1+1» вдалося досягти результату, якого їхні конкуренти досягали за 24 години. Тобто частка рекламного ринку «плюсів» становила 35% (так, власне, як і в головних претендентів на рекламний «пиріг»).
«Ми завжди притримувалися концепції, що «1+1» не може бути, і ніколи не буде, каналом, який виключно заробляє гроші. Ми хотіли поєднувати комерційно змістовне телебачення і просто змістовне телебачення з певною соціальною значимістю. Тобто навіть будучи 15-годинним мовником, ми залишалися каналом, який незмінно викликав повагу глядача. І, власне, це один із тих факторів, який забезпечує преміальність «1+1». Тобто позитивність сприйняття того, що проходить на його екрані. Третій, головний, компонент минулого сезону — це нові програмні пропозиції ринку. Якщо пригадати, то до 2003 року український ринок не знав виробленого місцево великого телероману. «Ундина» та «Бідна Настя», які пройшли на телеканалі «1+1», стали новими факторами вітчизняного телебачення», — сказав на презентації Володимир Оселедчик.
У випадку з 15-годинним мовленням «1+1» мав практично лише преміальну ділянку. Для того, щоб завоювати свій шмат рекламного «пирога» їм треба було прямувати до дуже високих рейтингів, що забезпечувалося преміальним прайм-таймом із високими рейтингами (не завжди привабливими для певних категорій рекламодавців). 24-годинне мовлення дозволяє побудувати канал цілісної концепції з постійною глядацькою увагою без необхідності підключення великих категорій, як це було, коли канал відновлював мовлення з 14-ї години. Тоді треба було відривати аудиторію, яка знаходилися на каналах конкурентів. В майбутньому сезоні «1+1» планує розвивати конкретні слоти, адресовані конкретним аудиторіям із конкретними невисокими рейтингами, але з привабливими показниками.
«Сегментований підхід до кожного слоту — це те, що ми хочемо зробити в майбутньому. На початку нового сезону ми замовили соціальне опитування, а як глядач уявляє «1+1» — з якими ознаками він пов’язує цей канал, якими епітетами він може його наділити. Отже, канал «1+1»: український, якісний, стильний, професійний, динамічний, стабільний, врівноважений, уважний, емоційний і комфортний», — каже Володимир Оселедчик.
Програма «Три кольори сезону» в графічному вираженні — це концепція сітки мовлення «1+1». Червоний колір в ній означає активний, «бойовий», високорейтинговий «прайм». Жовтий пояс умовно назвали «щоденним бестселером» — це та категорія слотів, якої «1+1» завжди не вистачало. Це не дуже високі за рейтингами слоти, але вони доступні для того, щоб знайти свою конкретну аудиторію. Зелений пояс дає «плюсам» можливість зробити власне 24-х годинне мовлення. «1+1» віддав ніч виключно іміджевому, висококультурному продукту. Вночі на каналі не буде реклами — вся вона буде між сьомою ранку по першу годину ночі.
Отже, в новому сезоні на шанувальників «1+1» чекають високоякісні серіали іноземного та вітчизняного виробництва («Ундина 2», «Даша Васильєва. Любителька приватного розшуку-2», «Євлампія Романова. Слідство веде дилетант», «Віола Тараканова. У світі злочинних пристрастей», «Бідна Настя-2», «Гріхи батьків», «Новий російський романс» та ін.). До Дня Перемоги заплановано показ військової драми Володимира Досталя «Штрафбат» та екранізацію роману Валентина Пікуля «Реквієм за караваном PQ17». І вже зовсім скоро глядач побачить перший україномовний серіал «Украдене щастя» (сучасний варіант п’єси Івана Франка).
У сітці залишаються всі документальні та розважальні проекти «1+1». До них долучається пізнавальне телебачення — проект «Навколо світу» та історичні серіали «Перша світова війна», «Сталін і Берія», «Червоні файли». У нічному ефірі Юрій Макаров, Анатолій Єрема та Анатолій Борсюк будуть розповідати про здобутки сучасної культури. З одного боку це може бути класична музика, з іншого — цікава документалістика.
Ще до нового року «Імперія кіно» покаже глядачу популярні: «Володар кілець», «Гарі Потер», «Риба- меч», «Скубі-ду», «Шрек» та інші голівудські шедеври. А у «Аргумент кіно» — «2001: Космічна Одіссея», «Брат мій, де ти?», «Психо» і ще багато других кіношедеврів. Більшість із них буде транслюватися мовою оригіналу з українськими субтитрами.
У Новорічну ніч «плюси» покажуть мюзикл «Алі Баба і 40 розбійників» та «Ніч у стилі диско». «Алі Баба» — спільний проект «1+1» і каналу СТС. Його режисером став відомий український кліпмейкер Віктор Придувалов, а самі зйомки проходили в інтер’єрі Ханського палацу в Бахчисараї.
Отже, у новому сезоні глядач на власні очі зможе перевірити нове гасло «1+1»: «Ми не просто прагнемо комерційного успіху — ми завжди прагнемо поваги глядачів!».