Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

ТСН — 10 років у ефірі

19 січня, 00:00

Мельникова, 42. Телецентр, шостий поверх. Саме тут міститься офіс-ньюзрум Телевізійної Служби Новин каналу «1+1» — телевізійної команди, яка «постійно тримає руку на пульсі життя нашої країни», як прокоментували б у недавньому минулому.

У січні 2007 року цій команді є що відзначити — озирнутися назад і зрозуміти, що з моменту виходу першого випуску ТСН минуло вже 10 років. За цей чималий термін її встигли полюбити мільйони телеглядачів, а сама ТСН змогла завоювати їхню симпатію. З однієї простої причини — фіксуючи й відображаючи всі прояви життя, ТСН завжди мала свій неповторний і особливий стиль. І не лише в поданні матеріалу. «Плюсівських» інформаційних ведучих ви теж ніколи ні з ким не переплутаєте. Тому абсолютно природно, коли виникла можливість зазирнути «за кадр» і познайомитися з тими, хто формує «обличчя незагального виразу» — особливе обличчя ТСН, що запам’ятовується, ми не забарилися скористатися цією можливістю. Перше, що здивувало в спілкуванні, як зі старожилами, так і з тими, хто тільки-но став до роботи, — це скромність і небажання потрапити «в кадр». Фанатичне ставлення до своєї роботи тут схоже на «наркотичну» залежність. Причому професійний «наркотик» у кожного свій. Камери, штативи, мікрофони, набори для гримування, футбольні м’ячі — всі вони абсолютно нешкідливі для здоров’я, незважаючи на те, що дози їх уприскування зростають з геометричною прогресією.

За день перебування поруч з ТСНівцями, звісно, неможливо осягнути всі хитрощі, премудрості й секрети професії новинника. Але достатньо буває спогадів про те, «як усе починалося». Шеф-редактор Олена НЕСМІЯН, яка стояла біля джерел створення новин «1+1», пам’ятає, який неймовірний подвиг здійснила 10 років тому команда програми. За 10 днів їм треба було «з нуля» вигадати й зробити новинну програму — такою була пропозиція керівництва, пропозиція, від якої неможливо було відмовитися. «1 січня 1997 року ми вперше вийшли в ефір. Тоді все відбувалося не в режимі прямого ефіру, а в запису. У нас не було своєї студії, й ми виходили в ефір на «рирі». Тобто ведуча — Алла Мазур — сиділа на тлі білого простирадла. А потім на комп’ютері монтували задник. Зйомки студії відбувалися окремо від сюжетів, тому зводили все пізніше. Перший випуск вийшов в ефір з півгодинним запізненням! Виключно через технічні проблеми. Ми монтували й у проміжках включали кліп Пола Маккартні. Усе відбувалося в екстремальних умовах! А якщо до всього ще додати, що це відбувалося 1 січня й більшість працівників уже добу не спали!.. Але коли ми все-таки вийшли в ефір, усі були втомлені, але страшенно щасливі!» А тепер ТСНівці гордо хваляться не лише власною студією, а й ексклюзивною, єдиною в Україні апаратурою. «Це називається електронний сервер, — розповідає Володимир Нечитаєв, інженер-інжест. — На великий буфер накопичення зливається інформація. Адже журналісти, приїжджаючи зі зйомок, привозять з собою відеоматеріал. Звісно, це чорновий матеріал, який треба обробити, змонтувати. Ми тут цей чорновий матеріал зливаємо на сервер. Монтажні інженери його монтують — вставляють синхрони, начитують озвучку, вставляють відеоплани. Це раніше було — шматочок відрізали, потім склеїли. Зараз усе відбувається електронно».

Авжеж, за такий довгий період ТСН трансформувалася, оновлювалася, удосконалювалася. А тісне й щоденне спілкування один з одним об’єднало її працівників в деяку специфічну професійну сім’ю. Тетяна КУЛИКОВА, регіональний редактор: «Я завжди пам’ятаю це відчуття, коли приходиш на роботу, приходиш у колектив, з яким не просто проводиш робочий час, а з яким живеш: усі все один про одного знають, коли в кого день народження, коли народжені діти, коли в когось траплялися неприємності. І колектив завжди тобі допомагав. Ми брали участь у житті кожного окремо, проводили час з дев’ятої ранку до дванадцятої ночі, не помічаючи цього...

І якщо поринати у спогади цими ювілейними днями, скажу, що, наприклад, регіональний відділ почав формуватися практично з 1 січня 1997 року. Перші регіони, які ми охопили, — це Донецьк (оператор Андрій Веташкін, який до нас зараз знову повернувся), Слава Саричев із Запоріжжя, Івано-Франківськ, Одеса (тоді ще працював Валера Євсєєв — зараз його син працює в нас у спортивному відділі)... Зараз у нас є 15 корпунктів, які тривалий час працювали на ентузіазмі — на своїх машинах, на своїх камерах, але з 12 січня, дасть Боже, хлопці отримають 12 комплектів нової техніки! У нас були свої групи в Москві, Брюсселі, Варшаві, Берліні...

Ми пережили дуже багато надзвичайних ситуацій, коли, незалежно від того, вихідний це був чи відпустка, наші співробітники приходили на роботу: наприклад, Скнилівська трагедія... Ось тоді ми виходили в ефір кожну годину, видавали всю нову інформацію! Люди з відпусток поприходили на роботу. Новини неможливі від дзвінка до дзвінка — це повноцінне життя».

Почути фразу «ТСН — не просто програма, а спосіб життя» можна, мабуть, від кожного члена цієї команди. Старожили й новачки, журналісти й редактори, оператори й монтажери — в усіх, незважаючи на напружений і адреналіновий стиль роботи, одна хвиля й один настрій. Спробую сформулювати точніше — «ТСН — це особливий темперамент».

Оксана ЗИНОВ’ЄВА, випусковий редактор ТСН: «10 років — це дійсно багато, але робота в новинах — це абсолютно інший ритм, тут час спливає дуже швидко, тому що новини — це, по-перше, потік, а, по-друге, те, що живе один день... ТСН — це життя. Телевізійники — взагалі «інші» люди, божевільні, але, коли ти відсторонюєшся від телебачення, то розумієш, як тобі його бракує. На це дуже «сідаєш».

Андрій ДАНИЛЕВИЧ, ведучий «Проспорту»: «Для мене ТСН — це «Проспорт», а «Проспорт» — це, насамперед, колектив. Хоч би як ти усміхався в ефірі, але без людей, які їздять на зйомки й пишуть матеріали, ніякого результату не буде. Насамперед, ТСН — це планування дня, яким займається головний редактор, потім — це наші талановиті журналісти, які можуть зробити з простої й нудної прес-конференції яскравий сюжет з цікавими деталями, який буде 100% відрізнятися від сюжетів на інших каналах. Потім — це ведучий, якому треба зліпити це все до купи й з усмішкою видати в ефір. І команда ТСН — це колектив, на якій можна рівнятися!

За фізичну підготовку ТСНівців, звісно, відповідають «Проспортівці». Степан ЩЕРБАЧОВ, головний редактор «Проспорту» розповідає: «Так, ми пропагуємо здоровий спосіб життя серед наших колег. Наприклад, навесні організовуємо футбольні турніри тут, у парку. Запрошуємо всіх бажаючих. Іноді навіть влаштовуємо редакційні шахові турніри».

Справді, працюючи в новинах, треба бути в чудовій фізичній формі. Адже дуже часто журналісти опиняються в «гарячих точках» планети. Розповідає Максим БУТКЕВИЧ, журналіст-міжнародник: «Звісно, виїжджаючи у відрядження, ти отримуєш редакційне завдання, в якому обов’язково треба висвітлити політичну ситуацію країни, в якій ти перебуваєш. Недавно я повернувся з Лівану, де постійно відбуваються антиурядові страйки й акції протесту… Для мене ТСН — це взагалі уособлення каналу «1+1». Це не стільки продукт, як, насамперед, робочий колектив. Це мої колеги, яких я дуже поважаю, адже вони справжні професіонали. Коли я переходив стажуватися на ВВС кілька років тому, це була найкраща команда в країні. Такою вона залишається й донині. Крім того, ТСН дає мені багато досвіду, який я використовую в особистому житті.»

Причому, як виявилося, наркотик роботи в новинному режимі діє й на тих, хто працює з першого випуску, й на тих, хто тільки прийшов. Журналіст Жан НОВОСЕЛЬЦЕВ працює всього місяць. На запитання: «В чому за такий короткий термін він встиг себе виявити», неофіт ТСН відповідає: «Та нічим особливо: працюю — й усе! Про себе якось недобре розповідати. Головним у роботі для мене є підхід: я сповідую принцип — якщо немає відео, немає сюжету. Кожне слово я підтверджую кадром». Ще один «новак», щоправда, зі складу так званого оперативного дизайну — Олексій ЮШКІН разом з Телевізійною Службою Новин усього другий місяць. «Завдання нашого відділу, — ділиться Олексій, — швидко й ефективно реагувати на всілякі запити ТСН. Буває, несподівано настає зима — всі про це згадують і починають бурхливо міняти заставки. Але частіше за все наша робота полягає у відтворенні й моделюванні ситуацій і катастроф, що сталися. Це драйвова робота!».

Підсумовує наше коротке, але інтенсивне знайомство із залаштунками телевізійних ювілярів випусковий редактор Оксана ЗИНОВ’ЄВА: «У мене був цікавий випадок. Я знімала наших «заробітчан» у Португалії, і після сюжету мені зателефонувала жінка, якій сусіди сказали, що бачили в новинах сина, який зник два роки тому. Це було перед Новим роком — бабуся приїхала, привезла якесь варення, шампанське. Я кажу: не треба! «Ні, ви не розумієте: я б зустрічала Новий рік і плакала, не знаючи, що сталося з моїм сином. А так, хоч він і непутящий (не написав і не подзвонив за два роки жодного разу!), але я знаю, що мій син живий». Ми потім зв’язали, сконтактували їх. За допомогою таких випадків розумієш, що телебачення дуже дієве»! Дещо пафосно? Можливо. Але, як відомо, формулювання суті не міняє.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати