У кого більше шанувальників?
Reuters пояснило, як виник скандал навколо фото з порівнянням натовпів з інавгурацій президентівІнформаційне агентство Reuters, яке першим випустило порівняльні знімки натовпу з інавгурації Барака Обами 2009 року і Дональда Трампа 2017-го, пояснило, як були зроблені ці фото і чому справа дійшла до суперечок з боку адміністрації.
«Агентство Reuters звернулося із запитом у електронному листі до Служби національних парків США 13 січня, чи може фотограф отримати доступ до оглядового приміщення у верхній частині пам’ятника, найвищої точки огляду з видом на Національний Мол. Наступного дня паркова служба підтвердила пропуск для Reuters за умови, що інформагентство зробить зображення доступним для інших ЗМІ, які запросять його», — йдеться в повідомленні.
Оскільки ліфт перебуває в ремонті, фотограф агентства Лукас Джексон мав подолати 897 сходинок, щоб піднятися на висоту 152 метри з рюкзаком і сумкою, повними фотообладнання. «Цей підйом однозначно був важким», — розповів сам Лукас Джексон. Крім того, зйомки здійснювали оператор CBS News і фотограф Паркової служби. Згодом Reuters оприлюднив дві фотографії, які порівнювало картину з двох історичних моментів в історії США.
Другою була світлина 2009 року, яку зробив інший фотограф Reuters —Стеліос Варіас — з того ж місця під час першої інавгурації колишнього президента США Барака Обами, здійсненої о 13.27 20 січня того року, приблизно коли Обама закінчив свою інавгураційну промову.
Фото з інавгурації Трампа було зроблене о 12.01 дня 20 січня 2017 року. При цьому в текстовому підписі не було вказано нічого про те, де натовп був більшим, а де меншим, підкреслили в Reuters.
Ці зображення незабаром були поширені на сайтах соціальних медіа, де люди додали коментарів з приводу заповненості території Національного Молу. Через це й виникла суперечка в перші хвилини роботи кабінету Трампа, пише видання.
Речник Білого дому Шон Спайсер звинуватив окремі ЗМІ в подачі «завідомо неправдивих» повідомлень. Він наполягав, що 2017 року свідками інавгурації була «найбільша аудиторія» за всі часи. Втім, уже в понеділок Спайсер виступив з дещо іншою риторикою, підкресливши, що він зробив такі висновки з огляду на «десятки мільйонів людей, які спостерігали за подією в інтернеті» з пристроями, які були недоступні в минулому.