Перейти до основного вмісту

Як працювати з Facebook?

12 порад редакторам новинних видань
31 січня, 16:30

Facebook давно став доволі важливою платформою для видавців новинних ресурсів. Ми пам’ятаємо, що був час, коли трафік на Guardian з Facebook перевищував пошуковий трафік з Google. Утім, наразі ситуація дещо змінилась, особливо після впровадження нових правил появи новин із корпоративних профілів у стрічках користувачів. Тепер поява новини в стрічці залежить від багатьох чинників, які необхідно враховувати. Проте Facebook залишається одним із головних постачальників трафіку і, що не менш важливо, сприяє поширенню контенту новинних ресурсів. Крім того, не варто забувати, що довкола корпоративного профілю утворюється зацікавлене співтовариство, з яким треба працювати. Ось про це якраз і йтиметься зараз.

Сара Маршалл із Journalism зібрала декілька порад, як редакторам і відповідальним за social media людям правильно працювати з профілем видання на Facebook. Утім, цілком імовірно, що ці поради згодяться і звичайним користувачам мережі.

1. Ставте чіткі цілі. Цілями публікації посилань у Facebook можуть бути два моменти. Перший — максимально часта поява новин від вашого профілю в стрічках людей, які залайкали вашу сторінку. Другий — максимальна кількість розшарувань вашого контенту.

2. Публікуйте оновлення не рідше (але й не особливо частіше), ніж через одну-дві години. Ричард Моніхан, який відповідає за роботу з social media у виданнях групи Metro, радить публікувати власні пости один-два рази на день, якщо ви не маєте стосунку до журналістики. Але у випадку з новинними виданнями він радить робити публікації не рідше, ніж через кожні одну-дві години. Фахівці порахували, що така кількість повідомлень дозволяє в оптимальному об’ємі бути присутнім у стрічках користувачів і отримати від них необхідний зворотний зв’язок у вигляді шерингу, кількості лайків і переходів за посиланнями.

3. Будьте лаконічними. Соціальні мережі — не місце для лонгрідів. Довгі оновлення статусів нікому не потрібні. Тому будьте настільки лаконічними, наскільки це можливо. Крім того, короткі ввідні до посилань на ваші ресурси зручно читати в тікері праворуч зверху сторінки стрічки.

4. Це діалог, а не трансляція. Якщо вже ви взялися за публікацію посилань у Facebook, важливо розуміти, що там ви отримуєте шикарний шанс залучити свою аудиторію до діалогу. Не намагайтеся бути бездушною стрічкою. Спілкуйтеся, провокуйте на спілкування, ставте запитання. Намагайтесь ставити не лише якісь тематичні запитання на теми дня, але й запитання загального характеру, на які у кожного з нас є відповідь. Але не відхиляйтесь далеко від тематики вашого видання, звісно.

5. Примушуйте людей усміхатись. Не намагайтесь бути поважним і дуже солідним у соціальних мережах. Там люди не зведення бірж читають. Намагайтесь знаходити щось цікаве і діліться цим із читачами. Крім того, це допоможе людям пройнятися думкою, що сторінкою управляють живі люди, а не сервіс ретрансляцій.

6. Мультимедіа і текст. Дослідним шляхом доведено (повторити може кожен), що апдейт статусу з фотографією або відео гарантовано приверне більшу увагу, ніж просте посилання, нехай навіть і з описом. Забезпечуйте ваші посилання мультимедійною підтримкою.

7. Уникайте накруток лайків. Чимало ведучих сторінок у Facebook часто постять такі статуси: «Натискуй лайк, якщо ти...» Для новинних видань це просто несолідно. Це виглядає безглуздо.

8. Історії без терміну давності теж добре працюють. Поширений стереотип, що новинні видання повинні працювати лише з найактуальнішою інформацією на своїх сторінках. Це необов’язково. Історії без чіткої прив’язки до часу працюють не гірше. Вони — більш універсальні і мають, звісно, довший термін життя. Новину навряд чи стануть лайкатиму через тиждень.

9. Звертайте увагу на історії з грифом «якого біса?!». Провокативні заголовки й історії, які викликають бажання вигукнути «що за дідько!» або «якого біса?!», виявляються одними з найбільш розшарюваних матеріалів. Скажімо, показова історія з текстом «Пол Маккартні замінить Курта Кобейна в Nirvana». В день її публікації 25% трафіку прийшло із соціальних мереж, 66% якого — із Facebook.

10. Використовуйте власні профілі. Якщо ви — редактор ресурсу, то можете влаштувати у себе в профілі, приміром, щось схоже на інсайдерський куточок, коли викладатимете інформацію про креативний або технічний процес у вашому ньюсрумі. Наприклад, запитати у ваших друзів і підписчиків, який матеріал було б цікаво викласти сьогодні серед інших. Запитуйте, інтригуйте. Вранці задайте тему дня. Та хіба мало ще чого можна зробити. Соціальні мережі — це мережі людей. Можливість долучитися до чогось цікавого завжди була в крові у людей. Дайте їм цю можливість — відчути себе всередині ньюсрума. І не треба боятись використовувати особистий профіль. Це створить певний ступінь довіри і до вас, і до вашого новинного аккаунту.

На основі матеріалів  media-media.ru

Delimiter 468x90 ad place

Новини партнерів:

slide 7 to 10 of 8

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати