Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Журналістові Щербачову набридли спортивні новини

Тому він зайнявся створенням спортивного телеканалу
08 грудня, 00:00
Для телеглядача година «прайм- тайму» священна. Але вже давно сильно спраглий телеман мозолистою рукою мне пульт «дистанційки». Усі канали вітчизняного ТБ як близнята: імпортні «стрілялки-мочилки» скоро доконають останнього... глядача. Мабуть, втомившись спостерігати цю тоскну агонію, тележурналіст і спортивний коментатор УТ-1 Валентин Щербачов вирішив по- своєму рятувати ситуацію. Спеціалізований національний спортивний канал — ось що зараз потрібно, сказав він сам собі й почав діяти.

— Валентине Васильовичу, ви тепер працюєте над великим проектом нового телевізійного каналу. Що це буде?

— На Українському телебаченні має бути своє спортивне мовлення. Вісім років, ще з часів президента Кравчука, я проштовхую проект національного спортивного каналу. Зацікавлених не знайшлося. Тепер з’явився наш вітчизняний товаровиробник — Віталій Пилипенко, який продає екскаватори та сільгосппродукцію в багато країн світу, готовий укласти в справу свої гроші. Якби з ним хтось скооперувався, то канал можна було б відкрити вже в грудні.

— Чим же зацікавило спортивне телебачення промисловця Пилипенка?

— Віталій — футболіст і тренер. Грав у першій лізі. На своїй батьківщині, в Бородянці, створив футбольний клуб. База не гірша за динамівську: чотири поля (два з них із підігрівом), готель, ресторан. Тепер вирішив, що настав час створити спортивне телебачення.

До речі, фірма «Sony» теж виявила своє розуміння і готова на дуже вигідних пільгових умовах постачити обладнання, яке дозволить вести цілодобове мовлення на всю Україну.

— Це буде окрема кнопка телевізора, на якій з ранку до ночі — спорт?

— Так, найвірогідніше, це буде канал у діапазоні ДМХ. За основу ми беремо восьмигодинну сітку мовлення.

Кожен вид спорту отримає час в ефірі. Футбол — наймасовіший вид, отже, наприклад, три години на тиждень ми можемо віддати йому. У нас є дві телепрограми — «Телефутбол», годинна інформаційна щотижнева, і «Футбол-шоу», в якому гратимуть усі регіони України. Таким чином, думаю, ми пропагуватимемо наш національний футбол.

Якщо зможемо отримати дозвіл, запровадимо телетоталізатор. Гратимемо на результати матчів внутрішнього чемпіонату. Гроші, зароблені таким чином, ітимуть на розвиток нашого телеканалу.

— Але ж не футболом єдиним...

— Усім цікаві екстремальні види спорту. Ми запропонуємо сходження, стрибки з парашутом, гонки на виживання, п’ятидобові кроси, водні слаломи.

Не варто, мабуть, зовсім відокремлювати спорт від життя. Тому щогодини будуть інформаційні випуски та політичні новини. Уже є домовленість із деякими культурологічними організаціями про те, щоб робити передачі на історичні та екологічні теми. Отже, спорт, культура і політика — таким має бути новий канал.

— Претендуючи на роль національного каналу, ви подумали, як охопити всю територію країни своїм телесигналом?

— В Україні майже всі кабельні мережі готові укласти з нами угоди. Не хочу відкривати секретів, але скажу, що «по кабелю» ми зможемо поширити свої програми на 80% території України.

У нашому розпорядженні буде два супутники, через які ми зможемо транслювати свої програми на багато країн світу. Мої колеги з Росії, Латвії, Білорусі, Естонії, Казахстану, Молдови, країн, де є українська діаспора, хочуть дивитися наші програми.

Нещодавно мені телефонував колега з Філадельфії (США) і висловив бажання, щоб наше мовлення поширити і туди. У Філадельфії великий спортивний осередок українців. Окрім того, є Чикаго і Нью- Йорк, де також хочуть дивитися наше телебачення. Технічні можливості для цього є.

— Вітчизняне телебачення може створити конкурентний продукт для західного ринку?

— Улітку цього року, коли для України з’явилась можливість транслювати телепрограми через супутник, жоден телеканал нею не скористався. Можливо, побоялися. Тому що пропозиція надійшла не від якихось там «американців», а від звичайних наших інженерів. Я дозволив їм узяти на пробу кілька програм, зокрема, про експедицію «Україна — Північний полюс-2000». І ось результат: вісім країн, з-поміж них Арабські емірати, Канада, Сполучені Штати, вже попросили ці програми. Зацікавилися за кордоном також нашим боксом, футболом, національними видами спорту. Навіть якщо в Україні не знайдемо абонентів, будемо вести мовлення на зарубіжні країни.

— Про бажання зайняти нішу спортивного мовлення нібито заявляв канал СТБ?

— Передумов для цього я не бачу. СТБ — гарне телебачення, але воно політичне і заполітизоване. Орієнтується на те, що через два роки вибори в парламент, і надає перевагу програмам, які створять якийсь політичний імідж і принесуть гроші. Будемо відвертими: рекламне поле України — близько 35 мільйонів доларів од усіх рекламодавців, і кожен намагається відрізати від нього якомога більший шматок.

У нас телебачення спортивне, але кожен політик, узявши участь у наших програмах, матиме більше дивідендів, аніж ті, хто виступатиме на спеціальному політичному телебаченні.

— Усе це добре, але виходить, що глядачі більше не побачать життєрадісного коментатора Щербачова в програмі «Доброго ранку, Україно!» на УТ-1?

— Три блоки вранішніх спортивних новин залишаться. Однак ця вже усталена форма вичерпала себе. Як і кожному журналісту, мені хочеться зробити щось новеньке.

І от Вадим Долганов — людина невгамовна, незважаючи на покладені на його плечі функціонерські обов’язки, — запросив мене здійснити якісь зі своїх проектів на національному телебаченні. Перший канал (УТ- 1) матиме дві згадані вже футбольні програми: «Телефутбол» і «Футбол- шоу». Це буде цікаво і дасть поштовх до розвитку нових програм на спортивному телебаченні.

Нині Вадим Долганов зайнятий підбором кадрів для нових проектів. Потрібні люди свіжих поглядів, не зашорені раніше зробленим у телепросторі. У грудні ці нові програми мають вийти на екрани і коли не вразити, то приємно здивувати глядачів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати