Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Бiзнес-тренiнги — як альтернатива традиційній освіті

або Як українці вчаться підприємництва за умов кризи
01 квітня, 11:30
ВАСИЛЬ ТИМОШЕНКО, ОЛЕКСАНДР ВОЛОШАНЕНКО, ЄВГЕН ВАСИЛЕНКО, ОЛЕКСАНДР КОМПАНЕЦЬ

Нині більшість українців хочуть працювати на себе, а не на роботодавця. Згідно із дослідженням «Україна: огляд економіки», підготовленим Американською торговою палатою, сьогодні понад 60% українців віком до 35 років прагнуть започаткувати власну справу. Хоча це менше, ніж у попередні роки, проте в цілому позитивні настрої до підприємництва серед молоді збільшуються (2016 року показник зріс на 4%).

За таких умов попит на якісну освіту по розвитку власного бізнесу помітно зростає, адже охочим досягнути успіху зазвичай не вистачає традиційних знань та навичок, здобутих в університеті. Тому головне завдання такої освіти — адаптуватись до сучасного бізнес-середовища і надати інструменти, які в майбутньому допоможуть успішно розвиватися.

Одна із таких «альтернативних» освіт — нова інтенсивна форма навчання та формування навичок, або, інакше кажучи, — тренінги. «На жаль, в Україні ніде не навчають того, як розпочати свою справу. Всі знають приблизно, що це таке, але не знають, яким чином це втілити в життя. Люди звикли до того, що є школа, потім виш та робота. Але, попрацювавши кілька років і зрозумівши, що це не те, чим хочеться займатися все життя, людина вирішує відкрити власний бізнес», — говорить керуючий партнер тренінгового центру Young Minds Олександр Волошаненко.

Василь Тимошенко, співзасновник Young Minds, стверджує, що в університетах студентів навчають більше теорії, не даючи достатньо практики. «Сьогодні світ швидко змінюється, і  знання  бізнесу, продажів та маркетингу, які були актуальними кілька років тому, — зараз не працюють, а тим паче, вже не актуальні книжки 20-річної давності. Вищі навчальні заклади дають узагальнені знання і мало практики. Під час тренінгів люди мають можливість отримати концентрат знань за своїми інтересами від конкретних практиків, які займаються бізнесом уже не один рік», — пояснює він.

В Україні тренінгова форма освіти почала розвиватися не так уже й давно — з початку 2000-х років. Співзасновник «Бізнес-молодість Україна» Олександр Компанець вважає, що «зараз ринок стрімко розвивається. Прикладом цього є те, що незабаром до нас приїдуть всесвітньо відомий мотиваційний тренер Нік Вуйчич та «вовк із Волл-стріт» Джордан Белфорт. Крім цього, тренінгові події стають більш нішевими — з’являються вузькотематичні форуми та виставки з маркетингу та продажів. У сфері бізнесу з’являються люди, які самі досягнули успіху і хочуть ним поділитися».

Дуже важливим є факт, що за останні роки люди стали менш скептично ставитися до подібних тренінгів. Співзасновник Young Minds Василь Тимошенко стверджує: «Люди позбавляються стереотипу про те, що тренінги — це дармова витрата грошей, вони приходять і отримують конкретний результат, адже побачили, що це працює. Наприклад, 8 квітня до нас приїде автор книги бестселера «Продажі, переговори», кращий бізнес-тренер за версією продюсерського центру «Деланта» Сергій Азімов. Він даватиме конкретні інструменти, користуючись якими можна покращити ефективність свого бізнесу за рахунок збільшення продажів у короткі терміни. І на цей тренінг вже записалося понад 250 осіб».

На думку Василя Тимошенка, в такій альтернативній формі бізнес-освіти, як тренінги, Україна значно випереджає навіть західні країни в плані попиту на них. «У нас історично склалося так, що у людини з народження багато проблем, які потрібно негайно вирішувати: починаючи від браку коштів і закінчуючи проблемами взаємин у сім’ї. Наша країна перебуває в процесі становлення як політично, так і ментально, саме тому дедалі більший відсоток населення намагається шукати альтернативні шляхи навчання та саморозвитку. Саме тому різні тренінги є своєрідною  рушійною силою, яка мотивує до дій, пошуку свого призначення, розвитку власного бізнесу.

Олександр Волошаненко також додає, що збільшується попит на тренінги з відкриття власної справи і стратегій особистісного розвитку. «Люди хочуть більше розкриватися, і тут актуальними стають курси акторської майстерності, ораторства, швидкочитання», — зауважує він.

Ще один тренд — зацікавленість компаній в участі і подібному процесі навчання.  Адже конкуренція на ринку постійно зростає, і компаніям для досягнення лідерства потрібно  вирізнятися з-поміж інших. «Переконаний, що стрімкий розвиток цієї сфери не за горами. У нас був досвід, коли на наш тренінг по продажам приходили цілі відділи компаній із 15—20 осіб. Керівники компаній розуміють, що у них мають бути кращі працівники, професійні навики яких необхідно вдосконалювати. Тоді вони задають собі питання — «Де взяти інформацію?» І відповідь можуть надати як консалтингові компанії, так і тренінги, які й стають рішенням більшості компаній», — зазначає співзасновник тренінгової компанії Young Minds Олександр Волошаненко.

Як наслідок, в глобальній перспективі такі процеси можуть призвести до появи тренінгових університетів, коли людина зможе самостійно обирати дисципліни, які будуть їй потрібні в майбутньому. «Ці дисципліни матимуть незвичайний формат, який сприятиме розвитку людини в напрямку бізнес-тематики. Наприклад, курс швидкочитання або ж мегапам’яті (здатність запам’ятовувати великі обсяги інформації в короткі терміни). Згодом людина зможе вивчати маркетинг, публічні виступи, переговори, аби вдосконалити себе в цих сферах», — прогнозує він.

Разом із тим не варто очікувати, що цей процес відбудеться швидко. «Найближчі десять років  різких змін не буде. Тому що, насамперед, потрібно багато чого трансформувати в суспільній свідомості. Але цей процес вже відбувається. Саме тому такими популярними стають програми МВА та різноманітні тренінги», — каже співзасновник «Бізнес-молодість Україна» Євген Василенко. Він додає, що коли раніше для отримання концентрату певних знань потрібно було отримати багато досвіду, прочитати безліч книжок і навчитися на великій кількості своїх помилок, то на тренінгу можна отримати просто покрокові інструкції, як розвиватися і збільшувати свої прибутки.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати