Перейти до основного вмісту

Прем’єрська логіка

07 березня, 00:00

Виходить, що прем’єр-міністр, який неодноразово виступав з позицій, дещо відмінних від президентських, не хоче рахуватися з Верховною Радою. Такі випадки також бували в історичній практиці, але вони називалися диктатурою.

А втім, наш прем’єр був вихований радянською системою і дійсно може не бути тонким знавцем особливостей парламентської демократії. Однак натомість, щоб підказати своєму протеже, американські стратегічні партнери різко критикують Президента за те, що київська влада виконала рішення суду і ліквідувала наметове містечко опозиції зі значно меншим галасом і криком, ніж на цивілізованому Заході придушуються виступи супротивників глобалізації.

Тим часом це далеко не перший випадок, коли прем’єр відмовляється співробітничати з народним представництвом. Пригадаємо хоча б перипетії боротьби навколо Ю.Тимошенко. Саме відмова прем’єра звільнити свого заступника, що не користується довір’ям депутатів, багато в чому спровокувала нинішню кризу. Щоправда, зрештою політична мужність і послідовність виявилися не самими його головними рисами.

Власне, у В.Ющенка особливого вибору і не залишається. Політики, що підтримували його, або в СIЗО, або намагаються вступити в переговори з владою про умови капітуляції. Ті ж, кому, як О.Турчинову і О.Морозу, доводиться йти до кінця, не мають достатньої ваги ні в суспільстві, ні в парламенті для того, щоб забезпечити майбутнє амбіційного політика, котрий ще на початку минулого року розглядався серед кандидатів в українські президенти «після Кучми». З американцями ж його життєві інтереси повністю збігаються. У них також немає часу чекати, коли це «після Кучми» наступить. До того часу для Вашингтона вже може бути пізно.

Таким чином американцям терміново потрібен «свій наступник», а В.Ющенку дострокова відставка Президента необхідна, оскільки лише в такому разі він отримає владні повноваження, що дозволять йому сподіватися на перемогу в ході дострокових виборів. Природно, що в такій ситуації парламент, який наполягає на дотриманні демократичної процедури і на підзвітності уряду, може тільки заважати. Не кажучи вже про те, що під депутатським контролем важче використати для передвиборної кампанії бюджетні гроші, так вони ж ще й зміни до Конституції можуть внести. Вже говорять про проект, згідно з яким прем’єр отримує можливість виконувати обов’язки Президента тільки після спікера парламенту. Що ж виходить Ющенко для Плюща боровся? А американцям Іван Степанович навіщо?

Так що з точки зору прем’єра (напевно і Держдепа США) претензії В.Медведчука дійсно нелогічні. Ось і Дж.Сорос тієї ж думки і пропонує припинити фінансову допомогу Україні, поки вона не поводитиметься правильно. Дивно, між іншим, що «антиолігархічний» український Кабмін підтримується найвідомішим світовим олігархом. Така ось логіка.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати