Газовий консорціум — це світле майбутнє,
вважають на Заході. Але вкладати в нього не поспішаютьПерспективи створення консорціуму вельми активно обговорювалися в кулуарах конференції, за словами керівника української делегації, заступника держсекретаря Міністерства палива і енергетики України Сергія Титенка, зацікавленість проектом проявила й Польща.
Учасники конференції часто підкреслювали, що в разі проведення реконструкції своєї газотранспортної інфраструктури Україна може стати одним із ключових гравців. Представник компанії «Шелл» оптимістично зазначав, що це — перший випадок, коли Україна, Росія та Європа «тримаються разом», і саме завдяки цьому потребу Заходу в збільшенні поставок енергоносіїв та їхнiй безпечній доставці може бути забезпечено. Однак «помилка України полягає в тому, що, говорячи про розвиток нафтогазового сектора, ви проявляєте дуже багато скромності й дуже багато мовчите, — заявив представник Європейської комісії Фаузі Бенсарса, що займається стосунками ЄС і України в галузі енергетики. — Ми ж не дурні, щоб займатися політичною грою з Україною, коли через її територію йде третина поставок газу до ЄС — звичайно ж, нам треба, щоб це транспортування було безпечним».
За його словами, для модернізації газової інфраструктури Україні треба $15 млрд. При цьому західні компанії, говорячи про те, наскільки важливим є для Європи енергетичний діалог з Україною, не дуже поспішають з інвестиціями. Конференція в Брюсселі за великим рахунком і зводилася до звичної схеми: українські нафтогазові магнати говорили про те, якими доленосними для Європи можуть бути послуги України в енергетичному секторі, представники з боку ЄС це підтримували, натякаючи на прогалини в українському законодавстві, що заважають закордонному інвесторові вкладати в таку багатообіцяючу країну, що є, за словами Сергія Титенка, «енергетичними воротами до Європи». «Україна, звичайно, перспективна країна, але ми вважаємо за краще почекати з капіталовкладеннями, поки там не зміниться інвестиційний клімат», — сказав «Дню» представник однієї шанованої західної компанії.
Проте не менш шанована компанія «Рургаз» (ФРН) найближчим часом хоче розвинути в Україні невеликий проект з модернізації газового транспортування. Голова правління акціонерного товариства «Укртраснафта» Олександр Тодійчук сподівається, що вже до кінця цього року буде прийнято новий Податковий кодекс — більш сприятливий для інвесторів. За задумом Тодійчука, розвиток нафтотранспортого коридору Одеса—Броди— Плоцьк—Гданськ повинен стати позитивним прецедентом інвестиційного проекту».
Логіка моменту потребувала, щоб українська делегація підготувалася так, щоб виступи її представників про українські можливості слухалися із завмиранням серця. Але, як завжди, не склалося!