Iнсуліновий «патріотизм» не влаштовує хворих діабетом
Хворі діабетом, які були присутніми на вчорашньому «круглому столі», розповідають, що при вимушеному переході від імпортного засобу на вітчизняну продукцію ЗАТ «Індар», у них спостерігалося різке погіршення зору, атрофування кінцівок, а часом — навіть коматозний стан. «Ви поставили мене перед фактом, що я завтра повинен померти», — сказав Михайло Мельник зі Львова. Надія Золотовська розповіла, що її дочка використовує картриджні форми інсуліну, які вводяться в організм за допомогою шприців- ручок, що практично не створює незручностей у повсякденному житті і не впливає на соціальну активність дочки, тоді як вітчизняний випускається у вигляді флакону зі звичайним одноразовим шприцом. А плюс до всього, згідно з чинним КК, щоб перевести хворого на новий препарат, від якого він є залежним, необхідна його письмова згода.
Від занадто емоційних нападок з боку МДАУ захищалися представники Міністерства охорони здоров’я, зокрема, начальник управління забезпечення лікарськими засобами Неля Павелко. За її словами, у бюджеті передбачено 15 мільйонів на закупівлю імпортного інсуліну, правда, проводитися вона буде на тендерній основі і займе не менше трьох місяців. Що у цей час повинні робити діабетики, особливо ті 16% інсулінозалежних хворих, які не сприймають препарат ЗАТ «Індар», начальник управління, на жаль, не відповіла. Зате декілька разів підкреслила, що ще декілька років тому Україна витрачала на закупівлю інсуліну до 30 мільйонів доларів на рік, і при цьому все одно стимулятором життя були забезпечені тільки 20% діабетиків (зараз — 80%). З питань таких «незначних» неточностей, як забезпечення імпортним інсуліном дітей до 18-ти (згідно з медичними нормами) і до 16-ти (згідно з бюджетом), а також закупівлі місцевими бюджетами імпортного інсуліну начальник управління забезпечення лікарськими препаратами Мінохорони здоров’я направляла до законотворців та до Мінфіну, ще раз підкреслюючи, що найголовнішим є те, що інсулін є, а все інше — наживне.
У той же час директор ЗАТ «Індар» Олексій Лазарєв зовсім не сумнівається у якості своєї продукції і цього року має намір розширювати маркетингову програму, зокрема — відкрити у регіонах школи з навчання самоконтролю цукрового діабету, забезпечити населення літературою з цієї теми і організувати «гарячу» лінію для діабетиків.