КОМЕНТАР (див. Соціологічна служба "Дня")
Поляризація на тлі загальної інертності![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20040519/485-1-1.jpg)
Микола СЛЮСАРЕВСЬКИЙ, директор Інституту соціальної та політичної психології АПН України:
— Ці дані засвідчують, що громадська думка — з одного боку кримських татар, а з другого — представників інших національностей Кримської автономії — різко поляризована. Групи кримських татар і представників інших національностей сприймають загострення міжетнічної ситуації в Криму з абсолютно різних вихідних позицій. Якщо перші переважно відносять причини загострення ситуації на рахунок бездіяльності органів влади, а також підозрюють, що існують сили, зокрема проросійські, прокомуністичні, які зацікавлені в загостренні цієї ситуації, то представники інших національностей переважно вважають причиною боротьбу за розподіл і перерозподіл власності в Криму, тобто бачать суто економічне підґрунтя в загостренні цієї ситуації. Самі кримські татари порівняно рідше називають цю причину. Тобто це типовий міжетнічний конфлікт, що потребує свого вирішення із застосуванням технологій ведення переговорів, які вироблені в світі й успішно себе виправдовують. Щоправда, на жаль, не в усіх випадках. Хотів би також підкреслити, що це відбувається на тлі доволі невизначеної громадської думки в Україні загалом щодо ситуації в Криму. Дуже невеликі частки відповідей припадають серед українського загалу на ті чи інші альтернативи. Більша частина населення України солідаризується з представниками інших, нетатарських національностей Криму в тому, що головною причиною кримських конфліктів є все-таки боротьба за розподіл власності. Але, разом iз тим, всього третина опитаних визначилась щодо цього. А загалом громадська думка доволі розмита щодо цієї ситуації. Або, якщо оперувати суворими соціологічними категоріями, громадська думка щодо цієї проблеми й не склалася. У результаті ми маємо різку поляризацію думок представників кримських татар та більшості населення України на тлі інертності всього народу України.